دانلود، نصب و راه اندازی اندروید استودیو
با اولین جلسه آموزش برنامه نویسی اندروید در خدمت شما هستم. در این مبحث نحوه نصب اندروید استودیو، نصب SDK و مدیریت ابزار به دو روش آفلاین و آنلاین را بررسی میکنیم. همچنین لینک دانلود اندروید استودیو و سایر ابزار مورد نیاز برای راه اندازی محیط توسعه Android Studio برای سیستم عاملهای ویندوز، لینوکس و مک در انتهای همین صفحه قید شده و مرتبا بروز رسانی میگردد.
محیط توسعه اندروید استودیو به صورت رسمی توسط گوگل توسعه و پشتیبانی میشود و کاملا رایگان است.
معرفی محیط توسعه Android Studio
به نام خدا. اندروید استودیو یک IDE یا Integrated Development Environment (محیط توسعهی یکپارچه) است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل برای توسعه و ساخت اپلیکیشن (نرم افزار / برنامه) های سیستم عامل اندروید معرفی شد.
اندروید استودیو بر پایهی محیط توسعهی JetBrains IntelliJ IDEA به صورت اختصاصی و رایگان برای توسعه اپلیکیشنهای اندرویدی سفارشی سازی یا customize شده است.
گوگل تا قبل از تمرکز بر روی محیط توسعه اندروید استودیو، از محیط توسعه ADT Bundle که بر پایه Eclipse تهیه شده بود پشتیبانی میکرد. پس از انتشار نسخه پایدار (stable) اندروید استودیو، گوگل پشتیبانی از محیط توسعهی Eclipse را متوقف کرده و Android Studio را به عنوان جایگزین رسمی آن اعلام نمود.
در حال حاضر که مشغول تهیه این مبحث آموزشی هستم، اندروید استودیو Dolphin 2021.3.1.17 جدیدترین نسخهی منتشر شده است. در نسخههای جدیدتر عموما باگها رفع شده و یا امکانات جدیدی اضافه میگردد.
در نسخههای اخیر اندروید استودیو نیز علاوه بر رفع ایرادات، تغییراتی صورت گرفته و امکانات جدیدی اضافه شده که به مهمترین آنها اشاره میکنم:
- در نسخه Dolphin 2021.3.1.17 کارایی Logcat بهبود یافته. برای مثال میتوان چند پنجرهی مختلف ایجاد کرد و بین دیوایسها یا کوئریها جابهجا شد.
- در نسخه Chipmunk 2021.2.1.15 یک پیشنمایش انیمیشن جدید در دسترس توسعهدهندگان قرار گرفته که ساخت انیمیشن بر اساس Jetpack Compose را سادهتر میکند.
- در نسخه Arctic Fox 2020.3.1 به صورت پیش فرض از Jetpack Compose پشتیبانی میشود. توسط این ابزار، طراحی رابط کاربری با سرعت بالاتری انجام میگردد.
- در نسخه Arctic Fox 2020.3.1 جفت (Pair) شدن امولاتور Wear OS با دیوایس فیزیکی یا مجازی نسبت به قبل بهبود یافته و این فرایند سریع تر و بهینه تر انجام می گردد.
- همچنین در Arctic Fox امولاتور Google TV تعبیه شده که فرایند تست و عیب یابی اپلیکیشنهای توسعه داده شده برای Android TV را بهبود میبخشد.
- در Arctic Fox قالب یا تمپلیتهایی با نام Responsive Activity Template در اختیار توسعه دهنده و برنامه نویس اندروید قرار گرفته که فرایند ساخت رابط های کاربری واکنشگرا یا Responsive را برای دیوایسهای با اندازههای مختلف صفحات نمایش (موبایل، تبلت، ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت هوشمند، تلویزیون هوشمند و همچنین دیوایسهای ویژه اتوموبیل یا Automotive).
- در نسخه ۴٫۱ بر خلاف نسخههای قبل که امولاتور یا شبیه ساز پیش فرض در پنجرهای جداگانه اجرا میشد، درون محیط داخلی اندروید استودیو اجرا شده که نتیجه آن سرعت بیشتر توسعه دهنده در کار با شبیه ساز است. همچنین امکان اجرا و تست پروژه برای نمایشگرهای تا شدنی نیز در شبیه ساز فراهم شده.
- قابلیت جدیدی در ابزار بررسی دیتابیس اضافه شده که به واسطه آن توسعه دهنده و برنامه نویس اندرویدی میتواند مقادیر متغیر را در حالی اصلاح کند که اپلیکیشن یا به عبارتی پروژه اندرویدی درحال اجرا بوده تا واکنش آن را نسبت به تغییر مقادیر بررسی و مشاهده نماید.
- قابلیتی با عنوان Motion Editor (ویرایشگر حرکت) اضافه شده که طراحی انیمیشن به صورت بصری را در MotionLayout ممکن میسازد. تا قبل از این برای طراحی انیمیشنها لازم بود به طور مستقیم با XML کار کنیم.
- بهبودهای فراوانی در Layout Inspector انجام شده است. به عنوان مثال رفرش یا بروزرسانی آنی محتوا به این قابلیت اضافه شده است.
- سازگاری رابط کاربری برنامه در دیوایسهای مختلف اندرویدی با اندازه متفاوت در صفحه نمایش یکی از چالشهای برنامه نویسان و توسعه دهندگان اندرویدی است. در نسخه ۴ قابلیتی با عنوان Layout Validation معرفی شده که یک پیش نمایش از صفحات برنامه در اندازههای مختلف نمایش میدهد.
- پشتیبانی از زبان Kotlin در کنار زبان Java
- افزایش سرعت بیلد سیستم گریدل (Gradle)
- پشتیبانی از ویژگی Instant App
- معرفی ابزار جدید مانیتورینگ با نام Android Profiler که جایگزین Android Monitor نسخه های گذشته است.
به احتمال زیاد مفاهیم ذکر شدهی فوق برای شما نا آشنا و مبهم است. اما جای نگرانی نیست. در ادامه مباحث آموزشی و در جایی که نیاز باشد توضیحات لازم ارائه خواهد شد.
یک تغییر دیگر که از ورژن ۳ یعنی حدودا ۴ سال قبل از ویرایش این آموزش لحاظ شده، حذف نسخه Bundle است و از این تاریخ به بعد فقط نسخه IDE اندروید استودیو منتشر میشود. یعنی ابزار SDK مانند قبل بطور خودکار و آفلاین نصب نمیشود. بنابراین اگر در جایی با مطلبی در خصوص نسخه باندل برخورد کردید بدانید در حال حاضر کاربردی ندارد.
نسخه Bundle که در بالا اشاره شد، ترکیب IDE و Android SDK در کنار یکدیگر و در قالب یک فایل نصبی بود که انتشار آن متوقف شد.
همانطور که گوگل در سال ۲۰۱۹ وعده داده بود، انتشار بروزرسانی نسخه ۳۲ بیتی اندروید استودیو از نسخه ۴ متوقف شده و از این پس تنها نسخه ۶۴ بیتی بروزرسانی خواهد شد.
گوگل دلیل این تصمیم را تجربه بهتر توسعه دهندگان در نسخه ۶۴ بیتی عنوان کرده است که به ویژه این تفاوت در دسترسی امولاتور پیش فرض اندروید استودیو به حافظه مشهود است. البته لینک آخرین نسخه از اندروید استودیو ۳۲ بیتی روی سایت ما باقی میماند اما بطور قطع و یقین استفاده از نسخه قدیمی ابزار توسعه منطقی نیست و باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.
دانلود اندروید استودیو در قسمت Developer وب سایت android.com برای سیستم عاملهای ویندوز، لینوکس و مکینتاش فراهم شده است:
https://developer.android.com/studio
در این صفحه سیستم عامل شما به صورت خودکار شناسایی شده و لینک دانلود متناسب با آن نمایش داده میشود. با اینحال اگر نیاز به دانلود نسخهی دیگری دارید، با کلیک روی Download options به سایر لینکها نیز دسترسی خواهید داشت:
متاسفانه گوگل دسترسی به بخش Developer را بر روی کاربران ایرانی مسدود کرده بنابراین برای دانلود اندروید استودیو نیاز به تغییر آیپی دارید و یا اینکه از وب سایتهای دیگر از جمله وب سایت ما (در انتهای همین صفحه) فایل را دانلود کنید. در صفحه ذکر شده علاوه بر لینک دانلود IDE، ابزار SDK که در روش نصب آفلاین استفاده خواهد شد نیز قرار داده شده است.
سخت افزار مورد نیاز برای نصب Android Studio
معمولا اولین سوالی که قبل از نصب هر نرم افزار سنگینی به ذهن ما میرسد این است که چه سخت افزاری مورد نیاز است تا حین کار با کندی سرعت مواجه نشویم. سخت افزار مورد نیاز محیط توسعه اندروید استودیو به شرح زیر میباشد:
CPU: حداقل Core i5 اما چنانچه Core i7 در دسترس باشد نتیجه بهتری خواهید گرفت.
RAM: حداقل ۸ گیگابایت اما ۱۲ یا ۱۶ توصیه میشود.
فضای ذخیره سازی: در صورتی که سیستم عامل و اندروید استودیو روی SSD قرار داشته باشد نسبت به HDD سرعت بیشتری تجربه خواهید کرد
کارت گرافیک: اهمیت زیادی برای اندروید استودیو ندارد.
نصب Android Studio
در نسخه جدید اندروید استودیو، فرایند نصب به اینصورت است که بعد از نصب IDE، ابزار موردنیاز SDK به صورت آنلاین و خودکار دانلود میشود. مزیت این شیوه در این است که با اتصال اندروید استودیو به سرورهای مخزن آنلاین گوگل، آخرین نسخه از ابزار SDK دانلود و نصب میشوند. اما باز هم مسئله محدودیت دسترسی برای کاربران ایرانی مشکل ساز خواهد بود. در اینجا دو راه حل پیش رو داریم:
۱ – نصب آنلاین: استفاده از روشهای تغییر IP جهت دور زدن محدودیتهای اعمال شده بر روی IP های ایران و دریافت ابزار به صورت خودکار و آنلاین. به لحاظ سهولت در فرآیند راه اندازی محیط اندروید استودیو و SDK، این روش زمان کمتری نیاز داشته و نصب تک تک ابزار موردنیاز در SDK بطور خودکار انجام میشود. اما در نظر داشته باشید ابزار تغییر آیپی شما باید از سرعت بالایی برخوردار باشد زیرا حدود ۱ گیگابایت مجموع فایلهایی است که دریافت میشود.
۲ – نصب آفلاین: دانلود ابزار SDK به صورت غیر مستقیم و ساخت دایرکتوری SDK به صورت آفلاین و دستی و سپس نصب اندروید استودیو و معرفی محل قرارگیری SDK به آن.
دو روش ذکر شده هرکدام مزایای مختص خود را داشته اما با توجه حجم نسبتا زیاد ابزار و سرعت پایین اینترنت کاربران داخل ایران (بخصوص در زمان استفاده از ابزار تغییر IP) پیشنهاد من استفاده از روش دوم است.
این شیوه ممکن است برای یکبار ۱۰ دقیقه از وقت شما را بیشتر بگیرد اما در عوض با ساختار و جزئیات ابزار موجود در SDK آشنا خواهید شد که برای هر توسعه دهنده اندرویدی یک ضرورت است.
ابتدا روش نصب آفلاین را بررسی میکنیم. سپس توضیحات مربوط به نصب آنلاین را برای آن دسته از کاربرانی که مایل به نصب خودکار و آنلاین SDK هستند نیز ارائه خواهم داد.
لازم است یاداوری کنم نسخه ۳۲ بیتی مدت زیادی است از جانب گوگل بروزرسانی نشده و استفاده از آن صحیح نیست.
فایل نصبی اندروید استودیو که قبلا دانلود کردهام را اجرا میکنم:
در این مرحله دو گزینه برای نصب تعیین شده که مورد دوم مربوط به AVD یا همان شبیه ساز داخلی اندروید استودیو است.
از سال ۱۳۹۴ تا اوایل ۱۴۰۱ بهجای AVD (امولاتور داخلی اندروید استودیو) از شبیه ساز اندرویدی Genymotion استفاده میکردم که دلیل آن، برتری جنی موشن از نظر سرعت بالای اجرا و حجم کم فایل هر API بود.
اما با توجه به سیاستهای اخیر جنی موشن و اعمال محدودیت بر روی نسخه دسکتاپ این امولاتور از این پس ترجیح میدهم از امولاتور پیشفرض اندروید استودیو استفاده کنم. بنابراین گزینه Android Virtual Device را هم انتخاب میکنم تا نصب شود.
این مرحله مربوط به تعیین محل نصب اندروید استودیو است که بدون تغییر به مرحله بعد میروم.
نصب به اتمام رسید. با زدن Finish اندروید استودیو اجرا می شود. ابتدا پیغامی ظاهر میشود که امکان ایمپورت کردن تنظیمات از نسخههای قبل را در اختیار میگذارد. منظور تنظیمات اصلی اندروید استودیو است (مانند تم محیط توسعه و…). من قصد بازگردانی تنظیمات را ندارم.
اندروید استودیو در حال لود شدن است و بسته به سخت افزار ، چند لحظه زمان میبرد. هنگام لودینگ عبارت Powered by intelliJ Platform را مشاهده میکنید. گوگل محیط توسعه (IDE) شرکت معتبر jetBrains را برای اندروید استودیو انتخاب کرده و در واقع با انجام تغییرات و اضافه کردن پلاگینها و امکانات موردنیاز به IntelliJ IDEA که محیط توسعهی جاواست، آنرا برای توسعه دهندگان اندروید آماده و منتشر کرده است.
قبل از اینکه به ادامه مبحث بپردازم در خصوص آیکون نرم افزار نکتهای را یاداوری میکنم. آیکون اندروید استودیو به طور خودکار روی دسکتاپ اضافه نمیشود و اگر مایلید آیکون را روی دسکتاپ داشته باشید، در منوی استارت ویندوز در قسمت Recently added یا با جستجوی نام Android Studio روی آن راست کلیک کرده، با انتخاب Open file location پنجرهای باز میشود. آیکون را کپی کرده و به دسکتاپ منتقل کنید:
چنانچه در یافتن این گزینه از طریق منوی start موفق نشدید، در محل نصب اندروید استودیو، داخل پوشه bin یک فایل با نام studio64.exe وجود دارد که فایل اجرایی اندروید استودیو است. روی آن راست کلیک کرده گزینه create shortcut را انتخاب کنید تا یک شورت کات از آن ایجاد شده سپس آن را به دسکتاپ منتقل نمائید. البته اضافه کردن به Taskbar توسط گزینه Pin to taskbar هم راه حل دیگر برای دسترسی سریعتر است.
بعد از لود شدن اندروید استودیو اخطاری مبنی بر عدم دسترسی به اینترنت و دریافت لیست SDK مشاهده میشود. چنانچه بخواهیم نصب SDK را بصورت آفلاین انجام دهیم اتصال اینترنت همچنان باید قطع باشد و برای ادامه کار گزینه Cancel را انتخاب میکنیم.
اما در صورت تمایل به نصب آنلاین ابزار، در این مرحله اتصال را برقرار کرده و برنامه تغییر IP را اجرا میکنیم (و یا هر روش مناسب دیگر برای دور زدن محدودیتها). پس از اطمینان از تغییر آی پی سیستم به آی پی غیر از ایران، روی گزینه Cancel کلیک میکنیم. اگر برای تغییر IP میخواهید از یک پروکسی شامل آدرس IP و پورت استفاده کنید روی Setup Proxy کلیک کنید.
در اینجا گوگل از شما میخواهد که اجازه دهید برخی از دادههای موجود بر روی اندروید استودیو شما را در هنگام کار با پروژهها برای بهبود عملکرد نسخههای بعدی آن، به گوگل ارسال نماید. اینکه اجازه بدهیم یا نه به سلیقه هر فرد بستگی دارد.
در مرحله بعد، گزینه Custom را انتخاب میکنم. دلیل انتخاب این گزینه این است که میخواهم محل قرار گیری پوشه SDK را به محلی که خودم آن را ایجاد کرده و دسترسی به آن ساده تر است، تغییر دهم.
در این پنجره امکان انتخاب و یا تغییر مسیر JDK (Java Development Kit) وجود دارد که نیازی به ایجاد تغییر در این مرحله نبوده و از همان JDK پیش فرض اندروید استودیو که در پوشه jre قرار گرفته استفاده میکنیم.
در این مرحله امکان انتخاب تم محیط برنامه وجود دارد. من تم تاریک را میپسندم زیرا در حین کار آسیب کمتری به چشم وارد میشود اما به دلیل درخواست تعدادی از کاربران وب سایت، در تهیه آموزشهای جدید از تم روشن استفاده میکنم تا جزئیات در تصاویر با وضوح بالاتری دیده شود.
تا این مرحله، برای نصب آفلاین یا آنلاین ابزار SDK بجز اتصال یا عدم اتصال اینترنت در مرحله دریافت اخطار عدم دسترسی به اینترنت، تفاوتی وجود نداشت. در ادامه آموزش هردو روش را بطور کامل و با بیان جزئیات بررسی میکنیم. باز هم تاکید میکنم برای درک عمیق تر مفهوم SDK و محتویات آن، هردو روش را مطالعه نمائید.
نصب آفلاین SDK
در مرحله قبل گفتیم برای نصب آفلاین SDK هنگامی که اخطار عدم دسترسی به اینترنت دریافت میکنیم لازم است بدون برقراری اتصال اینترنت روی گزینه Cancel کلیک کرده و مراحل را ادامه دهیم.
پس از انتخاب نوع تم محیط توسعه باید محل قرارگیری ابزار SDK را به برنامه بدهیم. به همین منظور فعلا اندروید استودیو را در همین مرحله رها کرده و ابتدا SDK را به همراه حداقل ابزار ضروری میسازم تا هنگام معرفی محل قرارگیری SDK در اندروید استودیو، با اخطار عدم شناسایی SDK مواجه نشوم.
یک فولدر با نام sdk در درایو C ایجاد میکنم. نام و درایو محل قرارگیری فولدر دلخواه است.
نصب SDK Tools
اولین ابزاری که به sdk اضافه میکنم Tools است. فایل sdk-tools-windows-26.1.1.zip را از حالت فشرده خارج کرده و فولدر خروجی را به فولدر sdk منتقل میکنم:
توجه داشته باشید اگر سیستم عامل شما ویندوز است و sdk را در درایوی که ویندوز نصب شده ایجاد کرده اید، فایلهای فشرده را ابتدا در محل دیگری (مانند دسکتاپ یا پوشهی دانلودها) Extract کرده سپس به مسیر مدنظر منتقل کنید.
Platform Tools
فایل platform-tools_r33.0.2-windows.zip را از حالت فشرده خارج کرده و فولدر خروجی را به sdk اضافه میکنم:
Build Tools
ابتدا یک فولدر با نام build-tools به sdk اضافه میکنم:
سپس فایل build-tools_r33-windows.zip را از حالت فشرده خارج کرده و فولدر خروجی را درون این فولدر قرار میدهم:
شاید این سوال در ذهن شما بوجود بیاید که چرا SDK Tools و Platform Tools مستقیما داخل فولدر sdk قرار گرفت اما Build Tools باید داخل یک فولدر فرعی اضافه شود؟
برخی از ابزار مانند دو مورد نخست، فقط یک نسخه از آن را میتوان درون SDK استفاده کرد. به عنوان مثال توسعه دهنده نمیتواند همزمان دو نسخهی PlatformTools 31.0.3 و PlatformTools 29.0.2 را در SDK داشته و استفاده کند و هنگام نیاز به بروزرسانی آن لازم است ابتدا فولدر فعلی
platform-tools از sdk به طور کامل حذف و سپس نسخه جدید جایگزین شود.
اما مواردی مانند Build Tools برنامه نویس میتواند چندین نسخه متفاوت از آن را در sdk نگهداری کرده و بنا به نیاز خود از هرکدام از آنها در پروژههای مختلف استفاده کند. یعنی میتوان BuildTools 31 و BuildTools 27.0.3 را در کنار هم در فولدر build-tools قرار داد بدون آنکه نیاز به حذف نسخه قبل باشد.
Failed to install the following Android SDK packages as some licences have not been accepted.
build-tools;30.0.2 Android SDK Build-Tools 30.0.2
مواجه شدید، نسخه دیگری از Build Tools را نصب کنید.
Platforms
یک فولدر با نام platforms به sdk اضافه میکنم:
مانند مورد قبل، در فولدر platforms نیز میتوان چندین API مختلف اضافه کرد. به عنوان مثال من platform-31_r01.zip و platform-30_r03.zip را از حالت فشرده خارج کرده و به فولدر platforms اضافه میکنم:
برای هر نسخه از اندروید یک API منتشر میشود. به عنوان مثال platform-31_r01.zip مربوط به API 31 (Android 12) است. عدد r01 مربوط به نسخهی منتشر شده از این API است. گوگل معمولا برای هر API (عمدتا تا قبل از معرفی نسخه بعدی اندروید) دو یا سه بروزرسانی منتشر میکند. بنابراین اگر platform-31_r02 معرفی شد بهتر است فولدر نسخه فعلی را از sdk حذف کرده و نسخه جدید را جایگزین کنید. توسعه دهنده بر حسب نیاز خود ممکن است از API های مختلفی استفاده کند. توضیحات بیشتر در مباحث آتی ارائه میگردد.
البته نسخه پیش نمایش یا Preview یک API که مربوط به نسخه آزمایشی اندرویدی میشود که قرار است در آینده منتشر شود، از این قاعده مستثنی بوده و لازم است API پایدار (Stable) ماقبل آن نیز به SDK اضافه شود.
برای مثال در زمانی که API نسخه بعدی اندروید یعنی اندروید ۱۳ (API 32) در حالت Preview منتشر شود لازم است API پایدار قبل از آن یعنی API 31 نیز اضافه شود. یا اینکه بطور کل از نصب API های آزمایشی صرف نظر کنیم.
Extras
دو ابزار دیگر را باید به SDK اضافه کنیم که هردو درون فولدر extras قرار میگیرند:
داخل extras یک فولدر دیگر با نام google ایجاد میکنم:
سپس ابزارهای usb_driver_r12-windows.zip و google_play_services_49.zip را به این فولدر منتقل میکنم:
خب! تا اینجای کار موفق شدیم یک SDK با حداقل ابزار ضروری را آماده و تکمیل کنیم. بعدا در هر زمان که لازم بود ابزاری را به SDK اضافه یا حذف یا بروزرسانی کنم، چه بصورت آفلاین و مانند مراحل بالا چه بصورت آنلاین و از طریق SDK Manager اندروید استودیو، امکانپذیر خواهد بود.
احتمالا میپرسید چرا این فولدر sdk را به صورت کامل شده و در قالب یک فایل فشرده برای دانلود روی سایت قرار ندادم؟
در پاسخ تاکید میکنم هدفم از ساخت مرحله به مرحله SDK، آشنایی شما با محتوای آن بود تا در مدیریت آفلاین ابزارها (اضافه و حذف ابزار یا بروزرسانی) تسلط کافی داشته باشید.
چنانچه قصد داشتید روی یک رایانه دیگر هم از اندروید استودیو استفاده کنید، کافیست همین فولدر sdk کامل شده را به سیستم دیگر منتقل کرده و اندروید استودیو را نصب کنید و نیازی نیست مراحل بالا را تک به تک انجام دهید. یا اگر در آینده قصد تعویض سیستم عامل خود را داشتید، در سیستم عامل جدید فقط باید اندروید استودیو را نصب کنید و SDK شما از قبل آماده شده.
به اندروید استودیو برمیگردم و در مرحله انتخاب تم، روی گزینه next کلیک میکنم.
در این مرحله و در قسمت Android SDK Location مسیری که SDK را ساختم انتخاب میکنم. اگر SDK به درستی نصب شده و مسیر هم به درستی معرفی شده باشد پیغامی دریافت میشود با این مضمون که Android SDK شناسایی شده و فقط ابزار (کامپوننتهای) نصب نشده یا تاریخ گذشته دانلود خواهند شد که البته قبلا اتصال به اینترنت را قطع کردهام.
ابزار درون SDK کامل بود و توسط اندروید استودیو تایید شد. فقط به خالی بودن دایرکتوری امولاتور (شبیه ساز) پیش فرض اشاره شده که قبلا گفتیم امکان نصب آفلاین Emulator و HAXM وجود ندارد.
به منظور جلوگیری از طولانی شدن این آموزش، توضیحات مربوطه در صفحه کار با امولاتور اندروید استودیو و ساخت دیوایس مجازی (AVD) قرار گرفته است.
نصب آنلاین SDK
در این روش برخلاف قسمت قبل که SDK به صورت آفلاین و دستی نصب شد، تمامی ابزار بصورت خودکار و آنلاین از مخزن دریافت میشود. بعد از اتمام نصب که پیغام عدم دسترسی به لیست SDK نمایش داده میشود، اتصال اینترنت را برقرار کرده و IP را به کشوری غیر از ایران تغییر میدهم. اگر به راهنمایی نیاز دارید مطلب عبور از تحریمهای نرم افزاری را مطالعه کنید.
چنانچه بخواهید پروکسی روی اندروید استودیو فعال کنید گزینه Setup Proxy را انتخاب کنید اما در صورتی که قبلا آیپی سیستم توسط یک برنامه یا کانکشن تغییر کرده کافیست روی Cancel کلیک کرده تا ادامه مراحل طی شود.
مانند روش نصب آفلاین، نام پوشه خالی را میتوان sdk یا هر چیز دیگری تعیین کرد.
مشاهده میکنید با برقراری اتصال اینترنت، آیتمهای مورد نیاز که درون باکس سمت چپ لیست شدهاند تیکت خورده و حجم دانلود هرکدام در مقابل آن ذکر شده است.
طبق نکته فوق، در اینجا هم محل قرار گیری SDK را تغییر میدهم. بنابراین یک پوشه خالی با نام sdk در درایو ویندوز ایجاد کرده و آن را به اندروید استودیو معرفی میکنم:
در مرحله بعد، با توجه به اینکه سیستم من از قابلیت HAXM پشتیبانی میکند، تنظیمات مربوط به تعیین میزان RAM ای که مایل هستم به شبیه ساز داخلی اندروید استودیو اختصاص داده شود نمایش داده شده است.
ابزار HAXM در حالت نصب آنلاین به صورت پیشفرض نصب میشود درحالی که در صورت نصب آفلاین، لازم است این ابزار بعدا از طریق SDK Manager و به صورت آنلاین نصب شود.
در آخرین پنجره، جزئیات مربوط به ابزاری که باید دانلود شود نمایش داده شده است. مجموع فایلها چیزی در حدود ۶۰۰ مگابایت است. با کلیک روی دکمه Finish عملیات دانلود ابزار آغاز شده و تمام مراحلی که در قسمت قبل یعنی نصب آفلاین به صورت دستی انجام دادیم (دانلود و جایگزاری پوشه ابزارها در پوشه sdk) در اینجا به طور خودکار انجام خواهد شد.
چنانچه ساخت SDK به روش آفلاین یا آنلاین به درستی انجام شود، پنجرهی Welcome اندروید استودیو نمایش داده خواهد شد. این یعنی نصب و راه اندازی محیط توسعه اندروید استودیو با موفقیت به پایان رسیده است.
در صورت مواجه شدن با پیغام No Android SDK found پس از نصب آفلاین یا آنلاین SDK این مساله نشان میدهد یک یا چند ابزار نصب نشده است. البته این پیغام پس از اولین اتصال اندروید استودیو به مخزن آنلاین و بررسی خودکار ابزارهای نصب شده نمایش داده میشود.
اگر مطمئنید که ابزار ضروری SDK را نصب کردهاید میتوانید این خطا را نادیده گرفته و روی گزینه Cancel کلیک کنید اما بهتر است گزینه Next را انتخاب کنید تا اطلاع دقیقی از نواقص احتمالی داشته باشید.
در تصویر بالا دو ابزار SDK Patch Applier و Android Emulator برای نصب انتخاب شده. از آنجایی که من SDK را به صورت آفلاین نصب کرده بودم این دو مورد از مخزن آنلاین دریافت نشده است.
البته موردی مانند SDK Patch که یک وصله بروزرسانی SDK محسوب میشود امکان نصب آفلاین آن وجود نداشته و در هر صورت باید آنرا به صورت آنلاین دریافت کرد.
با انتخاب گزینه Finish عملیات دانلود این دو ابزار آغاز میشود. ابزار SDK Patch حجم بسیار کمی دارد و فرایند دانلود آن تنها چند ثانیه زمان میبرد.
از آنجایی که دانلود Emulator بعد از SDK Patch انجام میشود چنانچه قصد استفاده از شبیه ساز دیگری غیر از امولاتور اندروید استودرو را دارید یا به هر دلیلی فعلا تصمیمی برای دانلود این ابزار ۳۰۰ مگابایتی را ندارید کافیست به وضعیت دانلود ابزارها دقت کنید و بلافاصله بعد از اتمام دانلود SDK Patch و آغاز دانلود Android Emulator فرایند را متوقف کنید.
کار با SDK Manager
در قسمت قبل روشهای آفلاین و آنلاین ساخت SDK را بعد از نصب Android Studio بررسی کردیم. در ادامه لازم است با مدیریت ابزار در SDK Manager نیز آشنا شویم.
در این صفحه چند گزینه شامل ساخت پروژه جدید، ایمپورت پروژههای قبلی از اندروید استودیو یا اکلیپس و… در اختیار داریم. فعلا با اینها کاری نداریم. SDK Manager را باز میکنم. البته ابتدا اتصال به اینترنت (یا ابزار تغییر IP) را مجدد قطع میکنم تا تفاوت نحوه نمایش ابزار در هردو حالت قطع یا وصل بودن اتصال به مخزن را نشان دهم.
البته SDK Manager در محیط اصلی اندروید استودیو (محیط پروژه) نیز در دسترس است اما در این آموزش قصد ساخت پروژه و ورود به محیط پروژه را ندارم و از همین پنجرهی خوش آمدگویی به قسمت مدیریت Android SDK میروم.
مشاهده میکنید ابزاری که در روش نصب آفلاین SDK داخل دایرکتوری sdk قرار دادهام اینجا لیست شده است.
platform (API) ها در تب SDK Platforms و سایر ابزار در تب SDK Tools قرار میگیرد.
من قبلا API 30 (اندروید ۱۱) و API S (اندروید ۱۲ نسخه پیش نمایش) را در فولدر platforms قرار دادم که در این لیست به همراه جزئیات نمایش داده شده است. ستون Revesion همان شماره نسخه است. (مانند عدد ۰۳ در platform-30_r03.zip)
برای هر API بجز Platform، ابزار دیگری هم منتشر میشود که عموما برای ما کاربردی ندارد (مگر در موارد خاص). لیست این ابزار با انتخاب گزینه Show Package Details از مخزن آنلاین دریافت و نمایش داده میشود که چون در حال حاضر اتصال برقرار نیست باز هم فقط platform نمایش داده خواهد شد.
ملاحظه میکنید با فعال شدن این گزینه، Platform به عنوان یک زیرمجموعه از هر API نشان داده شده.
گزینه Hide Obsolete Packages کامپوننتها و API های منسوخ شده و قدیمی را از لیست حذف میکند.
تب SDK Tools هم به همین صورت ابزار نصب شده را لیست میکند:
با انتخاب Show Package Details جزئیات بیشتری نمایش داده میشود. به عنوان مثال نسخهی ۳۱٫۰٫۰ از Build Tools به صورت زیر مجموعه قرار گرفته که نشان میدهد میتوان نسخههای دیگری نیز به Build Tools اضافه کرد. البته در حالت عادی ما تنها به یک نسخه از Build Tools و سایر ابزار نیاز داریم، مگر در موارد خاص. برای مثال ممکن است روی پروژهای کار کنیم که قبلا توسط شخص یا تیم دیگری توسعه داده شده و فقط با یک نسخه خاص از BuildTools سازگار باشد.
بجز Build Tools سایر ابزار دارای زیر مجموعه نیستند که قبلا اشاره کردم از این ابزار فقط یک نسخه میتواند در SDK موجود باشد و در صورت نیاز به تغییر نسخه در روش آفلاین، میبایست فولدر مربوط به ورژن موجود ابتدا کامل حذف و سپس ورژن جدید جایگزین شود.
حالا اتصال رایانه به اینترنت را برقرار میکنم. لازم به یاداوری است که قبل از باز کردن مجدد SDK Manager می بایست IP ایران را تغییر دهم تا اندروید استودیو بتواند اطلاعات را از مخزن آنلاین فراخوانی کند.
ملاحظه میکنید بعد از اتصال به اینترنت و تغییر IP، سایر ابزاری که قبلا نصب نکردهایم نیز در لیست نشان داده میشود. در حالت عادی تنها چیزی که شما باید در تب SDK Platforms خود داشته باشید، SDK Platform آخرین نسخهی اندروید است. مابقی موارد را فقط در صورتی نصب کنید که میدانید به آن نیاز دارید.
در تب SDK Tools هم ابزار دیگری غیر از مواردی که نصب کردیم وجود دارد که فعلا به آنها نیازی نداریم. چنانچه کنجکاو هستید کاربرد آنها را بدانید نام هرکدام را در وب جستجو کنید.
در تصویر بالا ابزار Intel x86 Emulator Accelerator (HAXM installer) که برای افزایش سرعت شبیه ساز اندروید استودیو بکار میرود به صورت نصب نشده نشان داده میشود زیرا این SDK به صورت آفلاین نصب شده.
همانطور که قبلا اشاره شد، به منظور جلوگیری از طولانی شدن این آموزش، توضیحات مربوط به نصب ابزار Android Emulator و HAXM در صفحه کار با امولاتور اندروید استودیو و ساخت دیوایس مجازی (AVD) قرار گرفته است.
توضیحات تکمیلی
SDK Platform: گوگل برای هر نسخه (API) از اندروید ابزار مربوط به آن را نیز در اختیار توسعه دهنده قرار میدهد که شامل SDK Platform، Sources، System image ها و Google APIs میشود.
SDK Platform کدهای موردنیاز برای کامپایل کردن پروژه و ساخت اپلیکیشن را شامل میشود. لازم است توسعه دهنده همواره آخرین API را نصب داشته باشد تا اپلیکیشنی که میسازد با آخرین نسخه اندروید موجود در بازار سازگاری داشته باشد.
با یک مثال ساده توضیح میدهم: در زمان تهیه این آموزش، آخرین API منتشر شده اندروید نسخه ۳۰ است. حالا اگر آخرین API موجود در SDK من نسخهی ۲۶ باشد، اپلیکیشن روی API 26 کامپایل شده و ممکن است با نسخههای جدیدتر اندروید در مواردی خاص، ناسازگاری داشته باشد. پس لازم است همزمان با معرفی نسخههای جدید اندروید، API مربوط به آن را دریافت و نصب کنیم. البته از زمان معرفی نسخه جدید اندروید تا ورود دیوایسهای آن به بازار، چندین ماه فاصله وجود دارد اما شرکتهای سازنده برای دیوایسهای رده بالا عموما بعد از یک بازه زمانی حدودا دو ماهه آپدیت ارائه میدهند.
مورد بعدی Sources است که شامل سورسهای API بوده و الزامی در نصب آن نیست (مگر مواردی که مایل باشید از سورسها کمک بگیرید).
گزینه بعد مربوط به System image ها میشود. از سیستم ایمیجها برای اجرای شبیه ساز داخلی اندروید استودیو یا همان AVD روی رایانه استفاده میشود. شبیه سازها توسعه دهندگان را از تست اپ خود روی دیوایسهای حقیقی مانند گوشی و تبلت بینیاز میکنند. فرض کنید قصد تست و خطایابی پروژه خود را دارید و سعی دارید اپلیکیشن خود را روی تعداد زیادی دیوایس و نسخههای مختلف اندروید تست کنید تا مطمئن شوید اکثر کاربران در استفاده از اپلیکیشن شما با هیچ مشکل و باگی روبرو نمیشوند. اگر بخواهید اپ خود را روی اندرویدهای ۵ تا ۱۱ تست کنید میبایست حداقل ۷ گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید در اختیار داشته باشید! اگر به این لیست، تبلت را هم اضافه کنیم میشود ۱۴ دیوایس! پس عملا غیر ممکن است بتوانیم اپ را روی تمامی دیوایسهای حقیقی تست و خطایابی کنیم. اینجا شبیه ساز یا Emulator به کمک ما میآید. شبیه سازهای متعددی توسط شرکتهای مختلف برای اندروید منتشر شده است. گوگل هم AVD (Android Virtual Device به معنی دیوایس مجازی اندروید) را به صورت پیش فرض و رایگان درون اندروید استودیو تعبیه کرده که توسعهدهندگان را از شبیهسازهای ثانویه مانند Genymotion بینیاز میکند.
به نامگذاریها دقت کنید. مورد اول مربوط به دیوایسهای ویژه اتوموبیل (Automotive)، مورد دوم مربوط به Android TV (تلویزیون هوشمند اندرویدی) و مورد سوم و چهارم Android Wear (ابزار پوشیدنی) هستند. پس واضح است ما با اینها کاری نداریم مگر آنکه قصد توسعه اپلیکیشن برای تلویزیونهای هوشمند یا ساعتهای هوشمند داشته باشیم.
دو مورد بعدی سیستم ایمیجهای معمولی هستند. اولی با نام Atom و دومی Atom_64 مشخص شده که گزینه ۶۴ بیتی صرفا در مواردی استفاده میشود که اپلیکیشن بر پایه معماری ۶۴ بیتی توسعه داده شده است.
مورد بعدی در ابتدای نام آن اشاره به Google APIs شده که نشان میدهد دیوایس مجازی که با این سیستم ایمیج اجرا شود شامل API های گوگل نیز خواهد بود. دو مورد بعدی نیز شامل Google Play هستند و در مواردی که برنامه نویس و توسعه دهنده اندروید به این آیتم نیاز داشته باشد استفاده از این گزینهها مناسب است.
آخرین مورد که با نام ARM مشخص شده برای اجرای شبیه ساز روی سیستمهایی است که بجای پردازنده Intel از AMD استفاده میکنند.
به طور خلاصه و برای مثال اگر پردازنده رایانه شما برند اینتل است و قصد دارید اپلیکیشن خود را در اندرویدهای R ،Q و Pie روی شبیه ساز AVD تست و عیب یابی کنید میتوانیدGoogle APIs Intel x86 System image را برای API های ۳۰، ۲۹ و ۲۸ دریافت کنید.
البته من ترجیح میدهم دانلود System image ها را نه در SDK Manager بلکه در حین ساخت دیوایس مجازی در AVD انجام دهم که در مبحث شبیه ساز اندروید (AVD) به طور مفصل به آن پرداخته شده است.
لینک دانلود ابزار Sources به دلیل ضروری نبودن آن، روی وب سایت ما قرار نمیگیرد. با اینحال اگر مایل به نصب آفلاین این مورد هستید، بعد از دانلود فایل مربوطه از سایر وب سایتها (یا روشی که در ادامه برای پیدا کردن لینک دانلود ابزار معرفی میکنم)، خروجی فایل فشرده را در مسیر مربوطه در SDK قرار دهید.
برای این کار یک پوشه با نام sources در sdk ایجاد کرده و پوشه خروجی فایل فشرده مربوط به Source را داخل آن قرار دهید.
SDK Tools: شامل ابزار ضروری برای ساخت پروژهی اندرویدی.
Build-Tools: همانطور که از نامش پیداست برای بیلد شدن پروژه استفاده میشود.
Platform-Tools: شامل مجموعهای از ابزار مختلف مورد نیاز Platform ها.
Google play services: ابزار گوگل پلی سرویس مورد نیاز برنامههای اندرویدی توسط این ابزار شناسایی میشود.
Google usb driver: برای تست پروژههای اندروید استودیو روی دیوایسهای واقعی مانند موبایل و تبلت، لازم است دیوایس پس از اتصال توسط کابل به سیستم، برای اندروید استودیو شناسایی شود.
اکثر دیوایسها بدون نیاز به نصب درایور قابل شناسایی هستند اما چنانچه دیوایس شما پس از اتصال در اندروید استودیو شناسایی نشد این ابزار را نصب کرده و مجدد امتحان کنید. چنانچه باز هم موفقیت آمیز نبود لازم است درایور دیوایس مربوطه را از وب سایت شرکت سازنده آن دریافت کرده و روی سیستم عامل خود نصب کنید.
به SDK Manager برمیگردم. تا اینجا با نصب آفلاین ابزار در محیط SDK Manager آشنا شدیم. نصب آنلاین ابزار ساده است و همه مراحل به طور خودکار انجام میشود. برای مثال میخواهم SDK Platform 28 را آنلاین نصب کنم:
با انتخاب گزینه مدنظر، علامت دانلود در سمت چپ ظاهر میشود. روی گزینه Apply کلیک میکنم.
قبل از دانلود، فضای لازم برای نصب ابزار مورد نظر را اعلام میکند.
ملاحظه میکنید فایل platform-28_r06.zip در حال دانلود است. بعد از اتمام دانلود، عملیات نصب آغاز و در لاگ نمایش داده شده. همچنین محل نصب این API نیز مشخص شده است:
البته اگر این مراحل را به قصد دریافت لینک فایل جهت استفاده آفلاین انجام میدهید توجه داشته باشید باید مربوط به نصب باشد نه بروزرسانی. هنگامی که ابزار را در SDK Manager بروزرسانی میکنیم فایل دانلودی فقط شامل بخشی از آن ابزار است که میبایست در نسخه موجود جایگزین شود. بنابراین ابتدا باید ابزار مدنظر را از SDK حذف کرده، سپس اقدام به نصب نسخه جدید کنیم تا لینک نسخه کامل را نمایش دهد.
API مدنظر با موفقیت دانلود شد و در قسمت Status عبارت installed را نشان میدهد. یعنی این ابزار نصب شده. همانطور که در تصویر فوق مشاهده میکنید فولدر API 28 در کنار سایر APIها قرار گرفت.
جهت حذف ابزار از طریق SDK Manager کافیست تیک گزینهای که قبلا نصب شده را بردارید. علامت ضربدر در سمت چپ نمایش داده میشود که با Apply کردن، حذف خواهد شد. یا اینکه پوشه ابزار مربوطه را از روی SDK حذف نمائید.
موفق و پیروز باشید.
دانلود اندروید استودیو و ابزار SDK
در این قسمت لینک دانلود Android Studio و سایر ابزار مورد نیاز برای سهولت در دریافت و راه اندازی این محیط توسعه در دسترس کاربران قرار گرفته و به طور دائمی بروز رسانی میشود. توصیه میشود حداقل هر ماه یکبار مجدد به این صفحه مراجعه نموده و بررسی کنید چنانچه نسخه جدیدی از اندروید استودیو یا ابزار SDK منتشر شده باشد، آنرا بروز نمائید.
تاریخ بروزرسانی فایلها : ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
» دانلود Android Studio Hedgehog 2023.1.1 Patch 1 برای Windows با حجم ۱ گیگابایت (نسخه ۶۴ بیتی) | لینک کمکی
» دانلود Android Studio Hedgehog 2023.1.1 Patch 1 برای Linux با حجم ۱.۱ گیگابایت (نسخه ۶۴ بیتی) | لینک کمکی
» دانلود Android Studio Hedgehog 2023.1.1 Patch 1 برای Mac با حجم ۱.۱ گیگابایت (نسخه ۶۴ بیتی) | لینک کمکی
SDK Platforms:
» دانلود platform-33_r02.zip با حجم ۶۵ مگابایت (API 33 rev2) | لینک کمکی
» دانلود platform-32_r01.zip با حجم ۶۳ مگابایت (API 32 rev1) | لینک کمکی
» دانلود platform-31_r01.zip با حجم ۵۴ مگابایت (API 31 rev1) | لینک کمکی
» دانلود platform-30_r03.zip با حجم ۵۰ مگابایت (API 30 rev3) | لینک کمکی
» دانلود platform-29_r05.zip با حجم ۷۵ مگابایت (API 29 rev4) | لینک کمکی
» دانلود platform-28_r06.zip با حجم ۷۲ مگابایت (API 28 rev6) | لینک کمکی
» دانلود platform-27_r03.zip با حجم ۶۲ مگابایت (API 27 rev3) | لینک کمکی
» دانلود platform-26_r02.zip با حجم ۶۱ مگابایت (API 26 rev2) | لینک کمکی
» دانلود platform-25_r03.zip با حجم ۸۱ مگابایت (API 25) | لینک کمکی
» دانلود platform-24_r02.zip با حجم ۷۹ مگابایت (API 24) | لینک کمکی
» دانلود platform-23_r03.zip با حجم ۶۷ مگابایت (API 23) | لینک کمکی
» دانلود android-22.rar با حجم ۶۰ مگابایت (API 22) | لینک کمکی
» دانلود android-19.rar با حجم ۵۷ مگابایت (API 19) | لینک کمکی
» دانلود android-17_r03.zip با حجم ۵۵ مگابایت (API 17) | لینک کمکی
» دانلود android-16_r05.zip با حجم ۴۶ مگابایت (API 16) | لینک کمکی
SDK Tools:
» دانلود build-tools_r34-rc2-windows.zip (Build-Tools 34) با حجم ۵۵ مگابایت | لینک کمکی
» دانلود platform-tools_r34.0.1-windows.zip (Platform-Tools 34.0.1) با حجم ۶ مگابایت | لینک کمکی
» دانلود sdk-tools-windows-26.1.1.zip (SDK Tools 26.1.1) با حجم ۱۵۳ مگابایت | لینک کمکی
» دانلود usb_driver_r13-windows.zip (Google USB Driver 13) با حجم ۸٫۵ مگابایت | لینک کمکی
» دانلود google_play_services_49.zip (Google Play Service 49) با حجم ۱۵ مگابایت | لینک کمکی
تعداد صفحات : ۵۱
حجم : ۳ مگابایت
قیمت : رایگان
تاریخ بروزرسانی آموزش : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
دانلود رایگان با حجم ۳ مگابایت لینک کمکی
سلام خیلی ممنون از سایت تون.
ببخشید
۱- چرا در SDK Manger وقتی Reload رو می زنم این Error ها رو نشون می ده ؟؟
http://s9.picofile.com/file/8278051676/Capture.JPG
————————————–
۲- و چرا زمانی که طبق روش شما پیش می رم که Android SDK Build-tools را نصب کنم Broken Build- Tools Pack Package رو نشون می ده ??
http://s8.picofile.com/file/8278051834/Capture1.JPG
————————————–
۳- چرا زمانی که دارم Android-Studio نصب می کنم این رو نشون می ده ؟؟
http://s8.picofile.com/file/8278053026/Capture2.JPG
————————————–
۴- چرا با وجود اینکه آی خودم رو تغییر می دم ولی بازم هر جا نیاز به دانلود فایلی هست Error می ده ؟؟
( در SDK Manager منظورمه )
————————————–
۵- دانلود Sdk کامل رو ، از این سایت چگونه می بیندید و آیا کمکی می کند ( منظورم قسمت :
اطلاعات برنامه اصلی + تمامی پکیج ها -۱۳۵۵۶ مگابایت ) است ؟؟
http://p30download.com/fa/entry/39533
————————————–
خخخخخخخخییییییییییییلللللللللللللییییییییییییی ممنون.
۱- آی پی ایران
۲- http://stackoverflow.com/questions/27122666/broken-built-tools-in-android-sdk-manager-missing-aapt-exe
۳- بابت پروتکل https گوگل هست. Accept کنید
۴- گاهی اوقات این مشکل پیش میاد. میتونید فایلها رو از جاهای دیگه دانلود کنید
۵- اگه محدودیت حجم ندارید دانلود کنید. اکثر مواردش استفاده نمیشه
سلام استاد من برنامه را نصب کردم داخل برنامه این Error:Unknown host ‘akamai.bintray.com’. You may need to adjust the proxy settings in Gradle.
نمایش داده می شه مشکل چی؟
نیاز به تغییر آی پی دارید (مطلب رسش های متداول)
با سلام و عرض ادب
من اندروید استادیو رو توی سیستم خونه نصب کردم و با وی پی ان هم راه اندازیش کردم حالا من میخوام توی سیستم محل کارم هم اندروید استادیو رو راه اندازی کنم توی محل کار هم اینترنت ندارم آیا راهی هست که بشه اندروید استادیو نصب شده توی خونه رو به سیستم محل کارم انتقال بدم بطوری که به گریدل و … گیر نده و به صورت کامل راه اندازی بشه .
ممنون
سلام. خیر برای یه سری کتابخونه ها ابتدای کار نیاز به نت دارید
سلام و تشکر بابت مطالب عالی
در این متن فایلهایی عنوان کردید و توی پیوست قرار داده اید. من همه ی اونچه در متن اشاره شده رو نصب کردم و از این بابت خطایی ندارم.
منتهی در فایل های انتهایی راهنما یک سری فایلها هستند که در متن به اونها اشاره نکردید. من اونها رو هم دانلود کردم.
و توی عکس زیر مشخص کردم که کدوم ها هستند اگر امکانش هست بفرمایید کجا و چطور باید نصب بشوند.
تشکر
http://www.axgig.com/images/60439333797861125697.jpg
نسخه های مختلف API ها هستند. از شباهت نامگذاری فایلها مشخصه
سلام من همه ی نرم افزار ها را طبق ها نسب کردم ام گوشی نمایش داده نمیشه و API ها را هم نصب کردم اما آنها را نمی آورد و بخش مربوط به آن null هست .لطفا راهنماییم کنین
اگه منظورتون قسمت Preview هست که null زده باید همونجا از لیست یه API دیگه انتخاب کنید
منظورم اینه که نمی تونم یه API دیگه انتخاب کنم یعنی لیست API ها را نمی آورد.اینم یه اسکرین شات از مشکلم:
http://s8.picofile.com/file/8277866500/Screenshot_1_.png
چک کنید API ها به درستی نصب شده باشه
سلام من برنامه رو کامل نصب کردم الان این ارور رو میده Error:CreateProcess error=216, This version of %1 is not compatible with the version of Windows you’re running. Check your computer’s system information to see whether you need a x86 (32-bit) or x64 (64-bit) version of the program, and then contact the software publisher
http://stackoverflow.com/questions/37624369/android-studio-error-errorcreateprocess-error-216-this-version-of-1-is-not-c
سلام وقتتون بخیر من مشکل دارم توی پوشه build-tools
سرچ کردم دانلود کردم از حالت زیپ که خارجش میکنم پوشه ی اندروید ۶ داخلش هست گفتند پوشه ی build-tools رو بسازید و اون پوشه ی دانلود شده رو بریزم داخلش توی مسیر نصب sdk انجام دادم اما نمیشه کجای کارم غلط هست؟
نباید مشکلی باشه
اگه فولدر build-tools هست که هیچی، اگه نیست باید بسازید و فایل زیپ که قبلا از حالت فشرده خارج کردیدو انتقال بدید داخل این فولدر
سلام من برنامه رو اجرا میکنم و روی یک پروژه جدید اندروید کلیک میکنم ارور
your android SDK is missing out of date or is missing templates
چیکار کنم؟
متن ارور مشخصه. SDK Manager رو باز کنید. ببینید کدوم موارد نیاز به آپدیت داره
سلام . ممنون از سایت خوبتون
من با چنین اروری روبرو میشم
http://s8.picofile.com/file/8276840742/Capture.PNG
ممنون میشم راهنماییم کنید
متن ارور رو مطالعه بفرمایید مشخصه
یه فایل کم دارید
سلام میخواستم صمیمانه ازتون تشکر کنم کارتون عالیه
فقط سایت شماست که همه ی فایل ها رو به طور کامل قرار داده خدا اجرتان دهد
سلام خسته نباشید
من هرکاری میکنم یه پروژه برنامه اندروید بسازم نمیشه
همش یه پروژه میسازه از نوع gradle که نمیدونم چی هست.
پروژه برنامه اندروید نمیشه ساخت
لطفا کمک کنید
خیلی ممنون
نسخه اندروید استدیوم ۲.۲.۲.۰ هست
تو intllij adea 2016.3 هم دقیقا همین طوریه
از پروژه ایجاد شده یه اسکرین شات بدید
سلام ییخشید حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب اندروید استودیو چیه ینی به طور نورمال توی کامپیوتر بالا بیاد و هنگ نکنه ، ممنون میشم جوابمو کامل بدین.
سلام
رم حداقل ۴ باشه. CPU هم Core i3 به بالا
یعنی کور ای ۳ کار نمیده؟
نگفتم جواب نمیده. گفتم Core i3 و به بالا. حتی با سی پی یو ضعیفتر هم میتونید کار بکنید. اما اذیت میکنه. به خصوص تو پروژه های سنگین
سلام
لطفا در مورد unable to access android sdk add-on list توضیح بدین
چطور حلش کنم
مرسی
تغییر آی پی
نشد
حتی با استفاده از fgهم بالا نیومد
??????
سلام
چرا وقتی روی icon اندروید استودیو کلیک میکنم هیچ اتفاقی نمیفته و نرم افزار باز نمیشه؟ (JDK رو در Environmrent variables به درستی معرفی کردم)
امروز android studio bundle رو نصب کردم و بالا اومد بعد از اینکه بستمش دیگه باز نشد! الان نسخه بدون SDK رو نصب کردم بازم همین اتفاق افتاده
http://stackoverflow.com/a/16755075
نشد…
متغیر ها هم درست تعریف شده
دیگه موندم مشکل از کجاست
با سلام و عرض ادب… من با یه مشکل حاد برخورد کردم که داره دیونم میکنه و تا به الان حدود ۲۵ تا ۳۰ گیگ در دفعات مختلف این برنامه رو دانلود و نصب کردم. و هربار با یه اررور خاصی مواجه شدم. آخرین جایی که دانلود کردم سایت شما بود, البته قصد داشتم دیگه دانلود نکنم اما بخاطر آموزشات کامل شما اینکار رو کردم اما باز همه این ارور گریبانم شد.
http://s9.picofile.com/file/8276027192/error.png
من نسخه ۱٫۰٫۱ برنامه رو دارم و از فروشگاه تهیه کردم.
http://s9.picofile.com/file/8276027992/ok.png
و با راهنمایی های نصب که دقیقا مثل شماست اما یکم فرق داره موقع نصب sdk راحت نصب میشه و بالا میاد بدون هیچ اروری.
میخواستم ببینم چجوری اون ارور اول که تو نسخه ۲٫۲ هست رو حل کنم؟ یا اگر من نسخه ۱٫۰٫۱ را نصب کنم میتونم از API هایی که شما قرار دادید استفاده کنم یا نه؟
چون من مثلا توی برنامم به:
com.android.support:appcompat-v7:23.0.0
نیاز دارم اما داخل sdk فقط تا v7:21.1.0 هستش و هیچ راه حلی یا آپدیتی هم نداره
ممنون میشم از ادمین گرامی اگر جواب بدید خیلی به مشکل خوردم.
ارورها مربوط به نصب اندروید استودیو نمیشه که با دانلود نسخه های مختلف رفع بشه. هر ارور رو باید سرچ بکنید ببینید علت چیه
برای ارور junit یا موقع ساخت پروژه یه نرم افزار تغییر آی پی استفاده کنید (برای تحریم) یا بعد ساخت داخل build.gradle خط
testCompile ‘junit:junit:4.12’
رو حذف و مجدد سینک کنید. appcompat هم اگه Support repository رو آپدیت کنید داخل SDK Manager مشکل حل میشه
سلام من نمی تونم برای نمایش پیش نمایش گزینه ی مربوط به انتخاب API که الان هستش رو به یه API دیگه تغییر بدم تمام API ها را هم طبق آموزش نصب کردم
الان رو کدوم API ست شده؟
سلام وقتون بخیر من وقتی خواستم برنامه خودم را run کنم با این خطا روبرو شدم که در عکس پایین می باشد لطفا راهنمایم کنید
http://www.upsara.com/images/8gct_untqitled.jpg
کامنت های قبل رو بررسی بفرمایید
سلام من برنامه را نصب می کنم و وارد صفحه می شوم این ارور را می دهد
Gradle ‘MyApplication’ project refresh failed
Error:Unable to start the daemon process.
This problem might be caused by incorrect configuration of the daemon.
For example, an unrecognized jvm option is used.
Please refer to the user guide chapter on the daemon at https://docs.gradle.org/2.14.1/userguide/gradle_daemon.html
Please read the following process output to find out more:
———————–
Error occurred during initialization of VM
Could not reserve enough space for 1572864KB object heap
ظاهرا باید gradle. رو از مسیر C:\Users\YourUsernameFolder حذف کنید
اطلاعات بیشتر :
http://stackoverflow.com/questions/20471311/android-studio-unable-to-start-the-daemon-process
سلام این اندروید استودیویی که گذاشتین با حجم نیم گیگ رو دان کردم منتها من ویندوز ده ۶۴ بیت دارم روش نصب نمیشه
this app cant run on your pc
مشکل چیه ؟؟
ممنون
من روی ویندوز ۱۰ تست نکردم هنوز. لینک زیر رو مطالعه بکنید
http://windowsreport.com/app-cant-run-windows-10/
با عرض سلام و خسته نباشید / من حدود سه چهار ماه پیش از آموزش هاتون استفاده کردم و خیلی کامل برنامه نصب شد ولی با تغییر ویندوز از آموزش هاتون برنامه ها رو دانلود کردم مطمئنا آپدیت شده آموزش ها ولی مشکلی در قسمت xml دارم که اگه راهنمایی بفرمایین ممنون میشم.
مشکل اینکه قبلا صفحه xml که باز میشد امولیتوری نشون میداد در صفحه ولی الان امولیتور حذف شده و فقط یک صفحه با بک گراند آبی هست. نمیدونم میشه تغییر داد به همون حالت قبلی یا نه؟
http://uupload.ir/files/8jb_untitled.png
از گزینه های قسمت Preview (بالای صفحه پیش نمایش) میتونید حالت های مختلف پیش نمایش رو انتخاب کنید
سلام فایل
build-tools_root_folder_r24.0.2-windows.zip
اشتباه بارگزاری شده و فایل بار گزاری شده همان API Android N
است
سلام. چک شد. فایل درسته. پوشه android-7.0 باید داخل build-tools قرار بگیره
سلام دوست عزیز
ممنون از این همه مطالب و سایت پر محتوای شما.
راستش من اکثر مراحل رو تا اونجایی که تونستم انجام دادم و با اخطار خاصی مواجه نشدم
۱) فقط اینکه موقع اجرای برنامه اندروید استودیو با این پیغام مواجه شدم :
Error:CreateProcess error=216, This version of %1 is not compatible with the version of Windows you’re running. Check your computer’s system information to see whether you need a x86 (32-bit) or x64 (64-bit) version of the program, and then contact the software publisher
که البته توی دیدگاه های قبلی پیداش کردم ولی نتونستم مشکلمو حل کنم و اگه امکان داره مجدد راهنمایی کنید.
۲) اینکه در حال اجرا و نصب اجزای داخل SDK Manager بودم با توجه به عکس های داخل سایت و مراحل اموزش نمیدونم ایا درست نصب شده و یا نه. اسکرین شات از SDK Manager رو براتون فرستادم اگه میشه به اینم پاسخ بدید
http://atajari.persiangig.com/1/SDK.png
۱ :
http://stackoverflow.com/questions/37624369/android-studio-error-errorcreateprocess-error-216-this-version-of-1-is-not-c
http://stackoverflow.com/questions/39635044/errorcreateprocess-error-216-this-version-of-1
۲:
مواردی که نصبش الزامی بوده توضیح داده شده.
سلام و خسته نباشید
دوست عزیز من فایل کامل استودیو و اس دی کی رو نصب کردم و موقع ران با ارور ndk confgure error روبه رو شدم
الان android ndk r13b رو به صورت فایل زیپ و جداگانه دان کردم اما نمیدونم کجا و تو چه مسیری اکسترکتش کنم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
نیازی به NDK ندارید. موقع نصب اگه جایی NDK رو داشته واسه انتخاب، انتخاب نکنید. (مگر اینکه با NDK آشنایی دارید و هدفتون اینه که ازش استفاده کنید)
سلام ممنون بابت آموزش خوبتون .
همه ی مراحل رو طبق آموزش انجام دادم اما هنگام باز کردن اندروید استودیو به این ارور برخورد کردم .
http://uupload.ir/files/zau_error.png
دیدگاههای قبل رو بررسی بفرمایید پاسخ داده شده
با سلام و احترام
مشکل من اینه که با آپدیت SDK ها مشکل دارم و یکبار با نرم افزار تغییر IP و یکبر با فعال کردن فیلترشکن اقدام به آپدیت SDK کردم اما هربار پیغام خطا میدهد که هر دو پیغام رو براتون ارسال کردم
ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
http://s8.picofile.com/file/8273860276/Error_with_filter_shekan.jpg
http://s9.picofile.com/file/8273860326/Error_with_Hide_IP.jpg
بله متاسفانه مواردی با استفاده از ابزار تغییر آی پی هم مشکل رفع نمیشه. دقیقا نام فایلی که دانلود نشده رو از لاگ کپی و سرچ کنید. وب سایتهایی هستن که برای دانلود گذاشتن (البته اگر تو لیست دانلود همین صفحه فایل مدنظرتون موجود نیست)
سلام.
ممنون… من نمی دونم گوگل چرا برنامه شو اینطوری ساخته! چند روزه هی گیر این error های این برنامه هستم. گوگل بره از مایکروسافت یاد بگیره یه استودیو برنامه نویسی ایجاد می کنه همه چی داره! …
ممنون از راهنمایی هاتون به بقیه…
درود خیلی ممنون از توضیحاتتون اگر امکان دارد روش نصب آفلاین ndk را توضیح دهید خیلی ضروری هست
سلام
فعلا NDK در برنامه آموزشی نیست
شرمنده
استاد گرامی هرچه گشتم پیدا نکردم اگه لطف بفرمایید و یه بار دیگه توضیح بدید ممنون میشم مشکل من اینه که اندروید ستودیو صفحه لایوت طراحی وجود نداره این هم اسکرین شات و به جای لای اوت این صفحه مدرج وجود داره
سپاس از زحماتتون
http://s9.picofile.com/file/8272920326/11_1_2016_4_20_43_AM.png
شما دو مشکل دارید. یکی عدم نمایش پیش نمایش یکی ارور
برای نمایش پیش نمایش گزینه ی مربوط به انتخاب API که الان < null > هستش رو باید به یه API دلخواه تغییر بدید. ارور رو هم داخل نت سرچ کنید به جواب میرسید
سلام.خسته نباشید.
من چیزی از برنامه نویسی نمیدونم.تا حالا یک خط هم کد ننوشتم.به نظرتون میتونم برنامه نویسی اندروید رو شروع کنم؟
چنتا مطلب خوندم راجب برنامه نویسی اکثرا گفته بودن که بهتره با اندروید استودیو کار کنید.شما اینجا ایکلیپس گذاشتید.توصیه شما به کسانی مثه من که میخان با اندروید استودیو شروع کنن چیه؟آیا آموزش جامعی وجود داره؟
ممنون
بزرگوار اسم وب سایت اندروید استودیو هستش. همه آموزشها و متن معرفی هم به وضوح اعلام شده مربوط به اندروید استودیو هست
فقط فصل اول روی ایکلیپس هست
شروع کردن هم ارتباطی به گذشته شما نداره. بالاخره باید از یه جایی شروع کرد
سلام مهندس لطفا اگه امکان داره یه کم سریعتر جواب منو بدید ممنون میشم
چرا صفحه دیزاین من این شکلیه (لای اوت طراحی من نیست و به جاش صفحه ی مدرج وجود داره که امکان اضافه کردن هیچ یک از ، ایدیت تکش و یا تکست ویو ها و سایر ابزار وجود نداره ) و مشکل این ارور چیه سیستم من ۳۲ بیتیه و نرم افزار هم ۳۲ رو دانلود کردم
Error:CreateProcess error=216, This version of %1 is not compatible with the version of Windows you’re running. Check your computer’s system information to see whether you need a x86 (32-bit) or x64 (64-bit) version of the program, and then contact the software publisher
لطفا جواب رو در اسرع وقت به ایمیلم ارسال کنید
بسیار مچکرم برای زحمات ارزندتون
قبلا پاسخ داده شده
با سلام و خسته نباشید
من با ارور رندرینگ زیر درگیرم که باعث میشه تو دیزاین تصویر گوشی نمیاد
تمامی مراحل نصب کاملا طبق اموزشها پیش رفتم
همگی api ها نصبه
Rendering problems
This version of rendering library is more recent than your version of android studio.
Please update android studio
ممنون میشم راهنماییم کنید
کافیه متن ارور رو بخونید یک بار
مهندس جان متنو متوجه میشم
نرم افزار رو از همین سایت دانلود کردم
ورژن ۱٫۴٫۱
باز بایستی اپدیت بشه؟
نسخه روی سایت ۲٫۲ هستش و جدیده
از نسخه قدیم هم استفاده کنید مشکلی پیش نمیاد ولی سعی کنید همیشه همه ابزارتون بروز باشه
درود
با این نرم افزار آشنا نیستم.لطفا راهنمایی کنید:
نسخه android-studio-bundle 2.2.2.0 را نصب کردم.
در حین نصب مشکلی نبود .
۱- بعد از اجرا خطای زیر اومد(تصویر زیر)
http://s8.picofile.com/file/8272718084/error.png
———–
۲- مسیر پیشفرض در این نسخه C:\Users\Iman\AppData\Local\Android\sdk هست.
در sdk manager پیغام شکسته بودن بسته میده.(البته بصورت پیشفرض همینطور بود)
http://s9.picofile.com/file/8272843534/sdk_manager.png
در مسیر sdk/extras/intel ، پوشه Hardware_Accelerated_Execution_Manager وجود داشت، که intelhaxm-android.exe را هم نصب کردم.
———–
۳- و همچنین پیغام: please cofigure android sdk میده.(تصویر زیر)
http://s9.picofile.com/file/8272720300/log.png
———–
۴- بعد از باز شدن صفحه پروژه سه خطا نمایش داده شد:
http://s9.picofile.com/file/8272843126/error1.png
http://s9.picofile.com/file/8272843134/error2.png
http://s9.picofile.com/file/8272843142/error3.png
———–
۵- گزینه Use a Fargment برای چیست؟(تصویر زیر)
http://s8.picofile.com/file/8272720276/createnewproject1.png
ببخشید زیاد شد.
با سپاس
۱- موقع ساخت پروژه NDK رو تیک نزنید
۲- برخورد نکردم
۳- اینم مربوط به NDK میشه ظاهرا
۴- ارور ها رو سرچ کنید تک به تک داخل گوگل
۵- برای موقعی هست که بخواید به عنوان فرگمنت استفاده بکنید. در غیر این صورت نباید تیک بخوره
خطای Unable to unpack file android-sdk_r22.6.2-windows.zip
قبلا پاسخ داده شده تو دیدگاها
سلام من همه مراحل رو رفتم ولی بعد از اجرای اندروید استودیو اون پنجره ای ک بعد از اجرای برنامه باز میشه رو با یه خط عجیب غریب نشون میده.همش چندتا مربع کنار همن
اسکرین شات بدید ببینم
خدا خیرتون بده واقعا دستتون درد نکنه
سلام خسته نباشید…اگر نسخه باندل رو نصب کنم که فقد api 23 رو داراس آیا همه api زیر ۲۳ رو جواب میده یعنی اگه با amulator اندروید ۶ run گرفتم اون برنامه تویه اندروید ۴ بالا میاد؟
خیر باید Minimum SDK رو داشته باشید
سلام.
ببخشید من اندروید استودیو رو نصب کردم و ی Emulator ساختم ولی وقتی میخوام اجراش کنم،این ارور رو میده:
Cannot launch AVD in emulator.
Output:
emulator: ERROR: x86 emulation currently requires hardware acceleration!
Please ensure Intel HAXM is properly installed and usable.
CPU acceleration status: HAX kernel module is not installed!
چکار کنم؟
بعد اندروید استودیومم خیلی کند کار میکنه!!!
خود ارور رو سرچ کنید تو stackoverflow.com و بقیه جاها مفصل توضیح دادن.
کند بودنش هم احتمالا علتش سخت افزار ضعیفتون هست
سلام و خسته نباشید
من Andriod Studio رو با SDK یکجا دانلود کردم و وقتی نصب کردم فکر کنم یه ۵ گیگی شد و کاملا روش نصبم با اینی که شما توضیح دادین متفاوته !
آیا احتیاج هست که من SDK رو جداگانه دانلود کنم به همراه متعلقاتش یا همینی که من نصب کردم مشکلی نداره ؟ متعلقات SDK داخلش هست ؟
باتشکر
خیر تفاوتی نداره و نیازی به نصب جدا نیست
من بعد از نصب قسمت
Platform-tools و build-tools
رو در manager نمیبینیم که دانلود کنم.
به نظرتون ایراد از کجاست؟
با سپاس
به احتمال زیاد زیرشاخه های Tools رو باز نکردین
سلام مهندس
من تو مرحله اجرای نرم افزار گیر کردم
دو تا ارور میده اینم عکسشhttp://uupload.ir/files/rewx_2016-10-21_21-16-58.jpg
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید .
مربوط به کتابخونه هایی هست که داخل پروژه استفاده شده. نصبشون کنید
[Code removed]
این ارور ماله چیه؟ اندروید استدیو رو باز میکنم این ارورو میده
دیدگاههای طولانی تایید و بررسی نمیشه بزروار. لطفا کد رو داخل فایل txt روی یه فضای ثانویه آپلود کنید و لینک رو بذارید اینجا
سلام من میخواستم نسخه اندروید استودیو رو از ۱٫۰٫۱ آپدیت کنم به جدید ترین نسخه موجود، آیا باید تمام مراحل گفته شده از اول انجام بدم؟
خیر. آپدیت توضیح داده شده داخل آموزشها
سلام ممنون که جواب دادین، میشه دقیق تر بگید کجا آموزش داده شده؟ من هرچی گشتم نبود
File > Settings > Updates > Stable Channel > Update now
نیاز به ابزار تغییر آی پی هم دارید
سلام من تا مرحله نصب فایل installer_r24 رفتم ولی این برنامه اصلا صحفه ی نصبش نمیاد که نصب کنم راستی با گوشی این فایل رو دانلود کردم بعد کپی کردم تو کامپیوتر گفته بودید که از حالت فشرده خارج کنید چطوری؟؟کردمولی باز نصب نشد
این فایل اجرایی هست و فشرده شده نیست. فایل رو مجدد دانلود کنید
سلام
موقع ایجاد یک پروژه جدید من نمیتونم API 8 رو انتخاب کنم.در واقع از ۹ شروع میشه !!
و تو SDK manager هم به خوبی نصب شده و موجوده !
نسخه ۲٫۲ اندروید استودیو از API9 به بعد لیست میکنه فقط. با توجه به اینکه api8 قدیمی شده، نیازی هم نیست بخواید با این API کار بکنید
با سلام استاد
اول تشکر از زحماتی که می کشید.
من بنا به دلایلی و به توصیه سایت های خارجی برنامه sdk را به روش شما نصب کردم و مشکلی نداشتم. ولی وقتی در پوشه platform-tools دستور adb devices رو در cmd اجرا میکنم لیستی از device های متصل به کامپیوتر را نمایش نمیده. خیلی سرچ کردم ولی باز نتیجه ای نگرفتم. می خواستم بدونم شما میدونید مشکل کجاست؟
نه والا نظری ندارم. یه سرچ بکنید تو stackovrflow
سلام
من بعد از نصب SDK و پکیج ها ( به صورت آفلاین) و اندروید استدیو این ارور رو دارم
Gradle sync failed: Failed to find target with hash string ‘android-24’
میشه راهنمایی کنید؟ تو اینترنت هم سرچ کردم ولی گفتن API رو آپدیت کنین من آخرین ورژن رو دارم ولی باز هم ارور داره
build tools رو آپدیت و بعد پروژه رو clean و rebuild کنید
سلام یک سوالی ازتون میخواستم بپرسم
من پکیج رو خریداری کردم میخواستم نحوه نصب
Platform-tools و Build-tools
رو ازتون بپرسم اگه میشه راهنمایی کنید چجوری نصبشون کنم
همین آموزش رو مطالعه بکنید کامل توضیح داده شده. اگه جایی مشکل دارید بفرمایید
سلام.وقتی اندروید استودیو رو اجرا می کنم،این خطا رو می ده:
http://s8.picofile.com/file/8270020450/Error.png
ممنون از اینکه وقت می گذارید و پاسخ می دید.
فکر میکنم به خاطر گزینه include c++ support باشه که تو نسخه جدید اضافه شده. نباید تیک بزنیدش
سلام.با این راهکارها مشکلم حل شد:
۱٫با فیلترشکن به اینترنت وصل شدم و اندروید استودیو رو اجرا کردم.
۲٫ گزینه”include c++ support “رو همونطور که فرموده بودید تیک نزدم.
۳٫اندروید استودیو به صورت اتوماتیک یه سری فایل دانلود کرد که مشخص بود در حال debugکردنه،چون در حین دانلود فایل ها،در قسمت پایین،سمت چپ که عملیات در حال اجراش رو نشون می ده، میان پیام هاش debuggingرو نشون داد…امیدوارم مورداستفاده دوستان قرار بگیره.
سلام
موقع نصب android build tools من محتویات پوشه رو در مسیر android-sdk اکسترکت کردم
اما مثل تصویر android build tools اضافه نشده و توی قسمت Extras چیزی به نام android 7.0 اضافه شده.
آیا مشکلی هست ؟
سلام. این فولدر رو باید داخل build-tools قرار بدید.
توضیحات اصلاح شد
سلام دوست عزیز خسته نباشید با تشکر از زحمات عالی تون بنده چنتا مشکل داخل اندروید استدیو دارم و حدودا الان ۱۰ روزه درگیرشم و نتونستم درستشون کنم.
مشکل ۱
در مورد امولاتور هست وقتی میخوام بسازمش اروری که در عکس مشخصه رو میده لطفا راهنماییم کنید:
عکس:
http://s9.picofile.com/file/8269325726/1.PNG
——————————————–
مشکل ۲
اینه که در عکس پایین مشخصه اون علامت تعجبه برای چیه؟؟؟
عکس:
http://s8.picofile.com/file/8269334600/%D8%B3.PNG
———————————————
مشکل ۳ اخر
این که همش این ارور که در عکس پایین هستش میاد توی اندروید استدیوم
عکس:
http://s9.picofile.com/file/8269334650/Ca%DB%8Cpture.PNG
———————————————-
این هم از عکسه sdk manager
گفتم شاید نیاز شه
عکس:
http://s9.picofile.com/file/8269334668/%D8%A8%D8%A8%D8%B3.PNG
——ممنون میشم کمکم کنید انقدر که اعصابم برای این مشکلا خراب شده برا هیچی تا حالا نشده بود مرسی
۱ – نیاز هست system image مربوط به API مدنظرتون رو دانلود و نصب بکنید (یا سرچ کنید فایلشو یا آنلاین نصب کنید. بنده رو سایت قرار ندادم)
۲ – متن پیاغام رو بخونید واضحه. از فضای خالی برای نام گذاری فولدر استفاده شده
۳- سرچ بکنید. برخوردی نداشتم