آموزش زبان جاوا

آموزش زبان جاوا

زبان جاوا پیش نیاز برنامه نویسی اندروید

گوگل محیط توسعه (IDE) اندروید استودیو را به صورت رایگان در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. در این محیط توسعه از زبان جاوا برای نوشتن کدهای Back end (کدهای مربوط به عملکرد برنامه) و زبان XML برای طراحی رابط کاربری (Front end) استفاده می‌شود. البته در نسخه جدید اندروید استودیو امکان بکارگیری زبان کاتلین (Kotlin) نیز بجای زبان جاوا فراهم شده اما در حال حاضر آموزش های ما بر اساس جاوا تهیه می‌شود.

تا چه اندازه باید به زبان جاوا مسلط باشم؟

اگر در زمینه برنامه نویسی آماتور هستید و تابحال تجربه آشنایی با هیچ زبانی را نداشته اید، بهتر است چند روزی وقت گذاشته و زبان جاوا را مطالعه و تمرین کنید. علاوه بر PDF های موجود در این پکیج، آموزشهای رایگان فراوانی در سطح وب برای زبان جاوا وجود دارند. در ابتدای آشنایی با زبانهای برنامه نویسی مطمئنا درک قسمتهایی از آن ساده نیست. اما نگران نباشید. صرفا آشنایی و درک کلیّت زبان کفایت می‌کند. در آموزشهای مربوط به اندروید (فصل دو به بعد) تا حد امکان سعی شده بخش‌هایی که مربوط به جاوا هست، جزء به جزء توضیح داده شود. بنابراین در حد یک یا دو روز زمان گذاشتن برای زبان جاوا کفایت می‌کند و بعد می‌توانید مباحث اندروید را آغاز کنید. اگر هم قبلا با این زبان یا حتی سایر زبان‌ها (مانند C و…) آشنا شده اید و درک کلی (و نه الزاما جزئیات) از زبان‌ها دارید، نیاز به صرف وقت برای یادگیری و تمرین کدهای جاوا نیست و مستقیما می‌توانید از فصل دوم شروع کنید. در نهایت چنانچه در حین فراگیری مباحث اندروید، نیاز به مطالعه بیشتری بود و یا قسمت هایی را فراموش کردید کافیست با مجدد به آموزشهای جاوا مراجعه و مبحث مدنظر را مطالعه نمائید.

چرا محیط Eclipse؟

تمامی مباحث مربوط به اندروید (یعنی فصل دوم و به بعد) به صورت اختصاصی و در محیط اندروید استودیو تهیه شده. اما برای تمرین و آشنایی با زبان جاوا، نصب و راه اندازی محیط Eclipse برای افراد مبتدی ساده تر بوده و در شروع کار کمتر دچار سردرگمی خواهند شد. البته در محیط اندروید استودیو هم می‌توان به تمرین جاوا پرداخت اما مقداری پیچیده تر بوده و اگر تمایلی به نصب Eclipse ندارید، در خصوص نحوه تمرین و اجرای زبان جاوا در اندروید استودیو در وب جستجو کنید.
با اینحال پیشنهاد می‌شود قبل از شروع کار با اندروید استودیو (و در صورت نداشتن تجربه کار با زبانهای برنامه نویسی) اولین تجربه را در محیط ساده تری مانند اکلیپس داشته باشید.

نحوه نصب Eclipse

با توجه به تصویر زیر و لینک‌های موجود در زیر آن، Eclipse IDE for Java EE Developers ، Java SE Development Kit (JDK) و همچنین فایل‌‌های آموزشی را دانلود کنید. نحوه نصب و راه اندازی اکلیپس و JDK در فایل‌های آموزشی توضیح داده شده است.

دانلود eclipse

» دانلود Eclipse (مطابق تصویر بالا)

» دانلود Java SE Development Kit 8.0.172 با حجم ۲۰۶ مگابایت (نسخه ۶۴ بیتی) | لینک کمکی

» دانلود Java SE Development Kit 8.0.172 با حجم ۱۹۷ مگابایت (نسخه ۳۲ بیتی) | لینک کمکی

دانلود ۶۰ فایل آموزشی با فرمت PDF
حجم : ۳۷ مگابایت
قیمت : رایگان
دانلود رایگان با حجم ۳۷ مگابایت لینک کمکی
برچسب ها :
این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟ لطفا امتیاز دهید
4.4/5 - (73 امتیاز)
پرسش‌ها و دیدگاه‌های کاربران
دوره آموزش برنامه نویسی اندروید
دوره آموزش برنامه نویسی اندروید

با دریافت این دوره به تمامی آموزش‌های غیر رایگان و رایگان موجود در وب سایت دسترسی دارید که تخفیفی برای آموزش‌های غیر رایگان نیز درنظر گرفته شده. این پکیج به دو صورت دانلودی و ارسال پستی ارائه می‌گردد.
آموزش‌های اندروید استودیو در دو دسته «پایه» و «تکمیلی» منتشر می‌شوند.
آموزش‌های پایه شامل مباحث اصلی و ضروری و آموزش‌های تکمیلی مطالبی است که می‌بایست در کنار مطالب اصلی بررسی شود.
با خرید این دوره، به تمامی آموزش‌های غیر رایگانی که در آینده منتشر می‌شود نیز به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت!

یک دیدگاه بنویسید

پرسش‌های زیر تایید و پاسخ داده نـــخواهند شد:
۱: جزء موارد مطرح شده در صفحات مشکلات و پرسش‌های رایج و بروزرسانی‌های محتوای آموزشی باشد
۲: سوال قبلا توسط کاربران در دیدگاه‌ها مطرح و پاسخ داده شده باشد
۳: پرسش خارج از مبحث آموزشی موجود در این صفحه باشد