به نام خدا. در جلسه گذشته با نحوهی نصب اندروید استودیو و همچنین ساختار SDK آشنا شدیم. در این جلسه قصد دارم شما را با محیط اندروید استودیو، نحوهی ساخت پروژه اندروید و ساختار آن آشنا کنم.
ساخت پروژه اندروید
پس از اجرای اندروید استودیو روی گزینهی Start a new Android Studio project کلیک میکنم.
در این مرحله نوع پروژه اندروید و نوع اکتیویتی (Activity) را باید تعیین کنیم. هدف من ساخت اپلیکیشن برای تلفن همراه و تبلت است بنابراین همان تب نخست یعنی Phone and Tablet را انتخاب میکنم.
سایر گزینهها هرکدام برای یک هدف خاص پیش بینی شده. Wear OS برای ساخت اپلیکیشن ابزار پوشیدنی (مانند ساعت هوشمند)، TV برای تلویزیونهای هوشمند، Android Auto برای خودروهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند و Android Things مربوط به حوزهی اینترنت اشیاء میشود.
اندروید استودیو چند نوع مختلف از اکتیویتی را پیشنهاد میدهد. من نوع سادهی آن یعنی Empty Activity (اکتیویتی خالی) را انتخاب میکنم. با مفهوم اکتیویتی در ادامه بحث آشنا خواهید شد. به مرحلهی بعد میروم:
Name: در فیلد Name نام اپلیکیشن را وارد میکنم. این نام به همراه آیکونی که بعدا برای برنامهی خود انتخاب میکنیم، در لیست اپلیکیشنهای نصب شدهی روی دیوایس اندرویدی به کاربر نمایش داده میشود.
Package name: هر اپلیکیشن در اپ استورهایی مانند گوگل پلی ، بازار و … بر اساس Package name آن تشخیص داده میشود و نام اپلیکیشن ملاک نیست. به عنوان مثال ممکن است چندین اپلیکیشن با نام Shop در مارکتها موجود باشد. اما Package name برای هر اپلیکیشن یکتاست و اگر نام پکیج من با یک اپلیکیشن دیگر موجود در مارکت یکسان باشد، مارکت اجازهی انتشار آنرا نمیدهد. مارکتها بر اساس همین نام پکیج بروزرسانیهای منتشر شده برای اپلیکیشنهای نصب شده روی دیوایس کاربر را بررسی و اعلام میکنند. Package name از دو بخش تشکیل میشود. بخش اول یک نام دامنه (Domain name) و بخش دوم نام اصلی برنامه. مزیت استفاده از دامین (دامنه) این است که احتمال تشابه نام پکیج انتخاب شده برای توسعه دهندگان مختلف را از بین میبرد. برای مثال من از دامین وب سایت android-studio.ir استفاده میکنم که بنا برا الگوی پیشنهادی اندروید استودیو ابتدا پسوند دامین یعنی ir و سپس نام دامین قید شده. بعد از دامین یک نام اضافه میشود که معمولا همان نام اپلیکیشن است. البته در انتخاب پکیج نیم هیچ قاعدهی خاصی وجود ندارد. برای مثال الزامی به استفاده از دامین نیست و مقدار زیر هم صحیح است:
android_studio.androidcourses
یا قسمت دوم حتما نباید نام اصلی پروژه باشد و میتواند هر عبارت دیگری را شامل شود. اگر مالک یک دامین هستید بهتر است آنرا بکار ببرید اما اگر مالک هیچ دامینی نیستید طبق خط بالا یک مقدار دلخواه وارد کنید. از بکار بردن دامینی که در اختیار سایر افراد یا شرکتهاست خودداری کنید.
Save Location: این فیلد مربوط به محل ذخیره سازی پروژه اندروید است.
Language: در این قسمت زبان پیش فرض پروژه اندروید را تعیین میکنیم. مدتی از معرفی زبان کاتلین (Kotlin) برای اندروید میگذرد و حالا از نسخهی ۳٫۳٫۲ اندروید استودیو انتخاب زبان به wizard پروژه اضافه شده. من فعلا با جاوا کار میکنم بنابراین انتخاب من Java است.
Minimum API Level: که در نسخههای قبل Minimum SDK نام داشت این امکان را به برنامه نویس میدهد تا پایینترین نسخهی اندرویدی که اپلیکیشن پشتیبانی میکند را تعیین کند. لغت Minimum به معنی حداقل بوده و در اینجا به این معنی است که باید تعیین کنم اپلیکیشن من پایینترین نسخه اندرویدی که پشتیبانی خواهد کرد کدام API است. در زمان تهیهی این آموزش نزدیک به ۱۰۰% دیوایسهای اندرویدی که در اختیار کاربران است از API 19 به بالا هستند بنابراین من همین نسخه را انتخاب میکنم. علت الزامی بودن تعیین مینیمم این است که در هر نسخهی جدید از اندروید، امکانات و قابلیتهایی اضافه میشود که اگر این امر را لحاظ نکنیم، ممکن است دارندگان دیوایس با نسخههای پایینتر در مواردی با مشکلاتی مواجه شوند. با انتخاب هر گزینه به عنوان مینیمم، اطلاعاتی در مورد آن API و سطح گستردگی آن نمایش داده میشود. در زمان نگارش این متن، ۹۵٫۳% دیوایسها API 19 و به بالا هستند و نیازی نیست از API پایینتری استفاده کنم.
احتمالا میپرسید چرا پایینترین نسخه یعنی API 9 را انتخاب نکردم تا اطمینان پیدا کنم ۱۰۰% دیوایسها میتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند؟ برخی قابلیتهای اندروید که در نسخههای جدید معرفی شده، پیاده سازی آن برای نسخههای قدیمی غیرممکن و یا پیچیده است. بنابراین منطقی نیست من برای تعداد انگشت شمار گوشی و تبلتهای مربوط به ۱۰ سال پیش بخواهم وقت و انرژی بیشتری صرف کنم یا برخی محدودیتها را بپذیرم.
با کلیک روی گزینه Help me choose به نمودار کاملی در این خصوص دسترسی خواهید داشت.
instant apps: این ویژگی مدتی پیش معرفی شد و امکانی را برای کاربر فراهم میکند تا بدون نیاز به نصب اپلیکیشن بتواند یک پیش نمایش (Demo) از برنامه را مشاهده و بررسی کند.
AndroidX artifacts: اندروید به تازگی نحوه نامگذاری کتابخانههای خود را تغییر داده. با انتخاب این گزینه، کتابخانههای support موجود در پروژه بر اساس شیوهی جدید نامگذاری میشود. (با مفهوم و کاربرد کتابخانهها در مباحث آتی آشنا خواهید شد).
در این مرحله کامپوننتهای مربوط به لایهی ConstraintLayout از SDK فراخوانی و نصب میشود. این مرحله فقط در ساخت اولین پروژه اندروید انجام میشود و در پروژههای بعدی از نسخهی کش (ذخیره) شده در خود اندروید استودیو استفاده میشود و نیاز به دریافت مجدد از SDK نیست.
حالا صبر میکنم تا پروژه بیلد (Build) یا ساخته شود. با توجه به سخت افزار سیستم ممکن است این مرحله چند ثانیه تا یک دقیقه یا حتی بیشتر زمان ببرد. البته این تایم در ساخت اولین پروژه طولانیتر است که دلیل آن دریافت تعدادی کتابخانه و کامپوننت مورد نیاز اندروید استودیو بوده که مهمترین آن بیلد سیستم Gradle (گریدل) میباشد. به تب Build در پایین اندروید استودیو دقت کنید:
یک فایل زیپ با نام gradle-4.10.1-all.zip از سرور gradle.org در حال دانلود است که در حدود ۱۱۰ مگابایت حجم دارد. تا این لحظه که من در حال تهیهی این آموزش هستم سایت گریدل بر روی آیپی ایران تحریمی اعمال نکرده و دانلود این فایل به راحتی انجام میشود. با اینحال اگر به هر دلیل این مرحله با موفقیت انجام نشد یا رایانه شما به اینترنت دسترسی ندارد، در صفحهی ۱۳ روشی را معرفی کردم که Gradle را میتوانید به صورت آفلاین نصب کنید. هرچند بعد از گریدل، تعدادی کامپوننت دیگر نیز باید از سرورهای گوگل و jcenter دریافت شوند که نیاز به تغییر آیپی جهت عبور از تحریم هم هست اما گریدل حجم بیشتری نسبت به بقیه دارد و احتمال بروز مشکل بخصوص در سرعت پایین اینترنت بیشتر است.
گریدل دریافت و نصب شد. حالا با اخطار مواجه میشوم:
اندروید استودیو برای دریافت کامپوننتها و کتابخانههای موردنیاز خود به اتصال به dl.google.com نیاز دارد که قبلا گفتیم IP های ایران تحت تحریم هستند. به ناچار آیپی را تغییر داده و مجدد پروژه را Sync (سینک به معنی همگام سازی) میکنم:
با کلیک روی Try Again یا دکمهی Sync در منوی ابزار، پروژه اندروید مجدد سینک شده و دریافت کتابخانهها شروع میشود. به طور کلی هرگاه به هر دلیلی بیلد شدن پروژه متوقف شد، پس از رفع خطای احتمالی باید مجدد پروژه را سینک کنید.
فایلهای مورد نیاز دریافت و پروژه با موفقیت بیلد شد و پروژه آمادهی استفاده است:
دو فایل MainActivity.java و activity_main.xml مربوط به همان Activity هستند که هنگام ساخت پروژه، نوع Empty را انتخاب کردم.
بیلد سیستم Gradle (گریدل) چیست؟
بد نیست اطلاعات مختصری در خصوص گریدل بدانیم. به یاد داشته باشید یک برنامه نویس و توسعه دهنده باید فراتر از الزامات مربوط به زبان برنامه نویسی و مباحث فنی بکار رفته در روند توسعه نرم افزار اطلاعات داشته باشد. این یک امتیاز منفی برای شما محسوب خواهد شد اگر به عنوان یک توسعه دهنده اندروید ندانید لینوکس چیست که اندروید بر پایهی آن ساخته شده، یا گریدل که در اندروید استودیو بکار رفته چه کاربردی دارد!
Gradle یک بیلد سیستم (Build System) متن باز و رایگان است که گوگل در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که از این بیلد سیستم در اندروید استودیو استفاده میکند.
بیلد سیستم یا سیستم ساخت، ابزاری ست که طیف وسیعی از عملیات موردنیاز برای توسعه و ساخت یک نرم افزار از جمله ساخت پروژه، پکیج کردن، فشرده سازی منابع، کامپایل کدها و… را انجام میدهد.
بهتر است به این چند خط توضیح بسنده نکرده و چند دقیقهای را در خصوص گریدل در وب جستجو و مطالعه کنید.
نصب آفلاین Gradle
چنانچه به هر دلیلی گریدل بصورت خودکار و آنلاین روی اندروید استودیو نصب نشد با خطای زیر مواجه خواهید شد:
Unknown host ‘service.gradle.org’. You may need to adjust the proxy settings…
اگر از اتصال اینترنت خود مطمئن هستید مجدد پروژه را سینک کنید تا عملیات دانلود تکرار شود. اگر پس از چندبار تکرار مشکل مرتفع نشد میتوانید فایل گریدل را در جایی دیگر دانلود کرده سپس به صورت دستی در محل موردنظر قرار دهید.
مسیر زیر را در سیستم عامل ویندوز خود پیدا کنید (این مسیر برای سایر سیستم عاملها متفاوت است):
Users\[UserName]\.gradle\wrapper\dists\gradle-xx
داخل این فولدر یک فولدر با نامی متشکل از کاراکترهای تصادفی و بدون معنی ساخته شده. داخل این فولدر یک فایل با پسوند zip.part قرار دارد. هنگامی که گریدل به صورت آنلاین نصب میشود، پس از دریافت کامل فایل، فایل تبدیل به zip شده و از حالت فشرده خارج میشود. این تمامِ کاری است که ما باید به صورت دستی انجام دهیم!
برای دانلود فایل گریدل کافیست نام فایل زیپ را گوگل کنید:
در صفحهی Gradle Distributions فایل موردنظر را پیدا کرده و دانلود کنید. دقت کنید نام و نسخهی گریدل باید عینا مطابق باشد. برای یافتن سریع لینک، در صفحهی مرورگر Ctrl + F زده و نام فایل زیپ را سرچ کنید:
یا خیلی ساده تر؛ لینک دانلود گریدل در کادر build اندروید استودیو نمایش داده میشود. روی لینک کلیک و کپی (Ctrl + C) کنید (تصویر صفحهی قبل).
پس از دانلود فایل، ابتدا اندروید استودیو را ببندید. سپس فایلهای موجود در فولدر را حذف و فایل زیپ را جایگزین کنید:
حالا اندروید استودیو را باز کرده و مجدد پروژه را سینک کنید. اینبار گریدل از فایل محلی نصب میشود:
Activity (اکتیویتی) در اندروید
هر پروژه اندروید حداقل یک اکتیویتی دارد. اکتیویتی همان صفحهای است که محتوای مدنظر ما را به کاربر نمایش میدهد. تعداد اکتیویتیهای هر اپلیکیشن به میزان و نوع محتوا و سلیقهی توسعه دهنده بستگی دارد. یک اپلیکیشن ساده ممکن است فقط یک اکتیویتی داشته باشد در حالی که یک اپلیکیشن دیگر میتواند شامل دهها اکتیویتی باشد. هر اکتیویتی از دو بخش تشکیل میشود؛ یک فایل xml و دیگری فایل java که اولی شامل اِلِمانهای تشکیل دهندهی رابط کاربری صفحه و دومی مربوط به کدهای عملکردی مرتبط با آن است. پروژهای که ساختیم به صورت پیش فرض یک اکتیویتی دارد. activity_main.xml و MainActivity.java فایلهای این اکتیویتی هستند. توضیحات بیشتر در مباحث آتی بیان شده است.
آشنایی با محیط پروژه اندروید استودیو
اندروید استودیو از چند بخش تشکیل شده که هر قسمت وظیفهای به عهده دارد.
ستون سمت چپ ساختار پروژه اندروید را نشان میدهد. نحوهی نمایش ساختار پروژه چند حالت دارد که حالت پیش فرض Android است. در این حالت پروژه به دو قسمت کلی app و Gradle تقسیم میشود:
محتویات زیرمجموعهی app به اینصورت است:
AndroidManifest.xml:
این فایل حاوی اطلاعات اصلی پروژه است. ازجمله نام و آیکون پروژه (خطهای ۷ و ۸)، پکیج نیم (خط ۳)، قالب یاtheme برنامه (خط ۱۱)، اکتیویتیها و… . برای باز کردن فایلها دوبار روی آن کلیک کنید.
پوشهی java یک پکیج پیش فرض دارد که فایل جاوای اکتیویتی درون آن قرار دارد. دو پکیج دیگر با عنوان AndroidTest و test در قسمت java ساخته شده که مربوط به فرایند تست پروژه بوده و در صورت عدم نیاز میتوانید این دو مورد را حذف کنید. تمامی کلاسهای جاوای پروژه درون این فولدر قرار میگیرند.
پوشهی res (مخفف Resource به معنی منابع) حاوی منابع مختلفی است:
– Drawable: شامل تصاویر مورد استفاده در اپلیکیشن، برخی فایلهای xml مانند بیت مپها و … که از طریق کلاس R.drawable قابل دسترسی هستند.
– Layout: شامل لایههای واسط کاربری (مانند activity_main.xml) که از طریق کلاس R.layout قابل دسترسی میباشند.
– mipmap: تصاویر مربوط به آیکون اپلیکیشن در این پوشه قرار میگیرد.
– Values: فایلهای xml با محتوای آرایهها (strings.xml)، استایلها (styles.xml)، رنگها (colors.xml)، ابعاد و اندازهها (dimens.xml) و … در این دایرکتوری نگهداری میشود.
Gradle Scripts: در این قسمت چند فایل وجود دارد که مربوط به تنظیمات پروژه و اندروید استودیو میباشد. دو فایل build.gradle را باز کنید. اولی (Project) حاوی اطلاعات کلی از جمله مخازن (Repository) دریافت کتابخانهها است:
کتابخانههایی که در پروژههای اندرویدی استفاده میکنیم از سرورهای google.com و jcenter.com دریافت میشوند که به علت تحریم دسترسی به هردو مسدود شده و به همین دلیل نیاز به تغییر آیپی داریم.
فایل دوم (Module: app) شامل اطلاعات پایهی پروژه ازجمله Minimum API (minSdkVersion)، Target API (targetSdkVersion) و Compile SDK (compileSdkVersion) و کتابخانههایی که در پروژه استفاده میشوند (بلاک dependencies).
شماره ۱: اجرا (Run) کردن پروژه روی دیوایس مجازی یا حقیقی جهت تست و عیبیابی پروژه اندروید.
شماره ۲: قابلیت Instant Run یک تفاوت با Run دارد. با هربار Run کردن پروژه روی شبیه ساز یا دیوایس واقعی، کل پروژه از ابتدا مجدد کامپایل شده و به دیوایس منتقل میگردد که زمان زیادی را تلف میکند اما برای پروژهای که در حال اجراست و تغییراتی را اعمال کردهایم، با استفاده از Instant run بجای Run تنها بخشهایی از پروژه که تغییر کرده به دیوایس منتقل شده و بروزرسانی پروژه با سرعت بیشتری انجام میشود. البته برای استفاده از این قابلیت باید Platform API دیوایس یا دیوایسهای مدنظر را در SDK نصب داشته باشید. به عنوان مثال اگر میخواهید پروژه را روی دیوایسهای با API 26 و API 27 تست کنید و قصد دارید از این ویژگی بهره ببرید باید API این دو نسخه را نصب کنید.
شماره ۳: برای Sync (سینک یا همگام سازی) پروژه
شماره ۴: شبیه ساز اندروید استودیو (AVD)
شماره ۵: دسترسی به SDK Manager
پرسش مستقیم و طرح اشکال را برای مرحلهی آخر بگذارید. در این صورت زمان کمتری برای رسیدن به جواب صرف میکنید و لازم نیست چند ساعت یا چند روز را منتظر پاسخ من و بقیه بمانید!
تعداد صفحات : ۲۰
حجم : ۱٫۵ مگابایت
قیمت : رایگان
تاریخ بروزرسانی آموزش : ۹۷/۱۲/۲۰
دانلود رایگان با حجم ۱٫۵ مگابایت لینک کمکی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مهندس مطهری
در رابطه با مشکل gradle sync failed:failed to open zip file:
راستش قبل از این که شما جواب بدید , من به جای
Gradle-6.5-all ,
Gradle-6.5-bin
رو دانلود و جایگذاری کردم و مشکل حل شد
البته خود نرم افزار هم زیر همین خطا نوشته بود که bin رو بجای all می خاد
از قبل هم jdk 15 رو هم روی لپتاپم نصب کرده بودم و پاکش کردم ولی فک کنم مشکل همون مورد اول بود
دقت کنید در متن آموزش تاکیدی به نسخه all نشده. فقط گفته شده فایلی که اندروید استودیو در ارور نشون میده رو دانلود کنید. چه bin باشه چه all و نباید چیز دیگه ای دانلود کنید
سلام وخسته نباشید
ارور زیر برای من میاد
Gradle sync failed : failed to open zip file
Gradle’s dependancy cashe may be corrupt (this sometimes occures after a network connection timeout)
هم از طریق یک نرم افزار تغییر ip استفاده کردم و هم از FOD ولی باز هم این ارور میاد
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
یک راه حل رو الان تو صفحه پرسش های رایج برای این مورد اضافه کردم. بررسی و تست بفرمایید. نتیجه رو هم توی دیدگاههای همون صفحه اطلاع بدید. ممنون
https://android-studio.ir/problems-and-questions
سلام. ممنون از توضیحات خوبتون. من تعدادی پروژه ایجاد کردم که مستقل هستند. حالا نیاز به ایجاد پروژه ای دارم که بعضی از پروژه های قبلی رو شامل میشه. راهی وجود داره که بتونم همون پروژه های قبلی رو در پروژه جدید ایمپورت کنم بدون اینکه مجبور به کپی کد تک تک فایلهای اصلی باشم.
چند پروژه رو که نمیشه داخل یه پروژه ایمپورت کرد. باید از کدهاش استفاده کنید
سلام و عرض خسته نباشید ، این ارور دو روزه وقت من رو گرفته و هر کاری کردم که آنلاین و یا آفلاین گریدل رو نصب کنم نشد و این ارور رو میداد : Could not find com.android.tools.build:gradle:4.0.1.
Searched in the following locations:
– https://dl.google.com/dl/android/maven2/com/android/tools/build/gradle/4.0.1/gradle-4.0.1.pom
– https://jcenter.bintray.com/com/android/tools/build/gradle/4.0.1/gradle-4.0.1.pom
Required by:
project :
Open File
یه زحمت بکشید صفحه پرسشهای رایج رو مطالعه کنید. اونجا توضیح داده شده
دقیقا همین خطا برای منم به وجود اومد و خیلی اذیتم کرد که مربوط به همین تحریم ها میشه.
یه راهی که برای من جواب داد و به نظرم برای تمام خطاهایی که ناشی از مشکل اتصال به دلیل تحریم ها است مراجعه به سایت shecan.ir است . من حتی از چند نرم افزار تغییر ip استفاده کردم ولی جواب نداد.
برید به سایت shecan.ir و دستور العمل های گفته شده تو اون سایت رو دنبال کنید بعد میتونید تمام موارد رو به طور آنلاین از خود اندروید استودیو دانلود کنید.
سلام و خسته نباشید
Error: java.io.EOFException:SSL peer shut down incorrectly
رو چطوری برطرف کنم؟؟
مشکل در ارتباط با سرور هست. نت رو بررسی کنید. اگر ابزار تغییر IP فعال هست غیر فعال کنید
سلام من جدیدا با یک خطا مواجه میشم حتی یک پروژه جدید هم ایجاد میکنم این پیغام میاد.
could not download fragment-1.1.0.arr(androidx.fragment:fragment:1.1.0)
پرسشهای رایج رو مطالعه کنید
با سلام
من هر کاری کردم پروژه بیلد نمیشه و ارور Could not find com.android.tools.build:gradle:4.0.1. رو بهم میده حتی چک کردم در بلاکهای buildscript و allprojects موجود در فایل build.gradle هردو مخزن google() و jcenter() تعریف شده بود ممنون میشم کمک کنید.
با تشکر
مخزن maven رو هم طبق لینک زیر تست کنید. لطفا نتیجه رو همینجا اعلام بفرمایید دوستان استفاده کنن
https://stackoverflow.com/a/44256290
با سلام
متاستفانه نتونستم مشکل رو حل کنم حتی بخشی که در سایت با نام Edit: My gradle file بود رو هم کامل جایگذری کردم اما بازم جواب نداد ممنون میشم کمکم کنید.
با تشکر
تا الان دوتا فایل از لینکایی که ارور بهم داده دانلود کردم که با نوت پد باز میشه که یکی با اسم gradle-4.0.1 و دیگری با اسم gradle-3.0.0-alpha2 هست ایا باید جایی جایگذاریش کنم؟
خیر خود IDE باید دانلود رو انجام بده
سلام مرسی از مطالب خوبتون.یعنی نمیشه یه جا پروژه رو درست کنیم بعد ببریم رو یه سیستم دیگه که نت نداره کار کنیم؟
حتما تو جای جدید باز نیاز به نت هست؟
در صورتی که ملزومات پروژه شامل کتابخانه ها قبلا روی سیستم دریافت شده نیازی به اتصال مجدد نیست
سلام گریدل ۶٫۱٫۱ رو نصب کرد ولی وقتی میخاد گریدل ۴٫۰٫۰ رو نصب کنه این ارور میاد
Could not find com.android.tools.build:gradle:4.0.0.
پرسشهای رایج رو مطالعه کنید بزرگوار
سلام…
وقتتون بخیر…
بعد از اینکه فایل زیپ مربوط به گردل رو توی اون پوشه قرار دادم و در اندروید استودیو رو باز کردم ، به این ارور بر خوردم!
http://s10.picofile.com/file/8394063418/Capture.PNG
توی گوگل هم راه حلی براش پیدا نکردم…
ممنون میشم راهنماییم کنید.
اندروید استودیو رو از حالت آفلاین خارج کنید و پروژه رو سینک کنید تا پلاگین گریدل هم آنلاین نصب بشه. پلاگین غیر از خود گریدل هست که آفلاین نصبش کردید
آنلاین شدم و از windscribe هم استفاده کردم ولی دوباره همون ارور رو میده
سلام.
وقت بخیر
من طبق آموزش شما جلورفتم ولی این ارور رو موقع بیلد میگیرم:
FAILURE: Build failed with an exception.
* What went wrong:
A problem occurred configuring root project ‘My Application’.
> Could not resolve all artifacts for configuration ‘:classpath’.
> Could not find gradle.jar (com.android.tools.build:gradle:4.1.0-alpha02).
Searched in the following locations:
https://dl.google.com/dl/android/maven2/com/android/tools/build/gradle/4.1.0-alpha02/gradle-4.1.0-alpha02.jar
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
مطلب “پرسش های رایج” رو مطالعه بفرمایید (تغییر آی پی)
در گریدل هم مطمئن بشید هردو مخزن jcenter و google در قسمت dependencies قرار گرفته
سلام.
ممنون از راهنماییتون.
با فیلترشکن تونستم تمام پلتفورمها و ابزارها رو دانلود کنم. گریدل بدون فیلترشکن یه سری فایل رو دانلود کرد. توی ریپوزیتوری هم هر دو مورد هستن.
این ایرادهارو وقتی میگیره که بافیلترشگن وصل میشه
[Fatal Error] protobuf-java-util-3.4.0.pom:2:10: Already seen doctype.
این مورد رو برخورد نکردم باهاش
سلام.
ممنون از راهنماییتون.
مشکل پروکسی بود.
حل شد.
موفق باشید
در ضمن من میخاستم آموزشهاتون رو بخرم. اکهمیشه یکم تخصصی تر روی سینک کردن اطلاعات با سرور و دیتابیس و همچنین طراحی رابط کاربری مطلب بزارین.
ممنونم
خواهش میکنم. مواردی که مدنظرتون هست ان شا الله در قالب آموزشهای پروژه محور و به صورت ویدئویی منتشر خواهد شد در آینده نزدیک
سلام وقتتون بخیر
من میخام از اندروید استودیو استفاده کنم
زمانی که میخام پروژه رو سینک کنم این رو ارور رو میده
ERROR: Cause: dl.google.com:443 failed to respond
از فیلتر شکن و … هم استفاده کردم باز هم این مشکل هست
ممنون از راهنمایی شما
بهرحال مربوط به عدم اتصال به سرور هست. حالا یا نتتون مشکل داره یا ابزار تغییر IP
صفحه پرسش های رایج قسمت تغییر آی پی رو مطالعه کنید
سلام .moudle app در زیر شاخه گرید من وجود نداره.میشه کمم کنید
پروژتون بیلد نشده. ببینید علتش چیه (پرسش های رایج رو مطالعه بفرمایید)
سلام ببخشید میشه از یک صفحه ی جاوا که کد دکمه داره رو میشه بفریستید..میخوام وصل کنیم دو صفحه رو.
متوجه منظورتون نشدم
سلام ،از اندروید ۳٫۵ استفاده میکنم ،یه مدت بخوبی کار میکرد تا اینک مجبور شدم از sdk tools اندروید امولاتور ۲۹٫۳٫۶ رو برای ران کردن دانلود کنم ،اما الان که این کارروکردم وقت avd رو برای هردیوایسی ران می کنم دوتا ارور میده که
not enough disk space to run avd … exiting ; Emulator: emulator
process finished with exit code 1
کافیه ارور رو ترجمه کنید. گفته درایوتون فضای کافی برای اجرای AVD نداره
با سلام و خسته نباشید خدمت شما.
می خواستم بپرسم این مشکل رئپو چطوری حل کنم.
ممنون میشم کمکم کنید.
http://s7.picofile.com/file/8384190126/a.PNG
مبحث رابط کاربری رو مطالعه بفرمائید
واقعا بهم کمک کرد
ممنون از سایت خوبتون