دانلود، نصب و راه اندازی اندروید استودیو
با اولین جلسه آموزش برنامه نویسی اندروید در خدمت شما هستم. در این مبحث نحوه نصب اندروید استودیو، نصب SDK و مدیریت ابزار به دو روش آفلاین و آنلاین را بررسی میکنیم. همچنین لینک دانلود اندروید استودیو و سایر ابزار مورد نیاز برای راه اندازی محیط توسعه Android Studio برای سیستم عاملهای ویندوز، لینوکس و مک در انتهای همین صفحه قید شده و مرتبا بروز رسانی میگردد.
محیط توسعه اندروید استودیو به صورت رسمی توسط گوگل توسعه و پشتیبانی میشود و کاملا رایگان است.
معرفی محیط توسعه Android Studio
به نام خدا. اندروید استودیو یک IDE یا Integrated Development Environment (محیط توسعهی یکپارچه) است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل برای توسعه و ساخت اپلیکیشن (نرم افزار / برنامه) های سیستم عامل اندروید معرفی شد.
اندروید استودیو بر پایهی محیط توسعهی JetBrains IntelliJ IDEA به صورت اختصاصی و رایگان برای توسعه اپلیکیشنهای اندرویدی سفارشی سازی یا customize شده است.
گوگل تا قبل از تمرکز بر روی محیط توسعه اندروید استودیو، از محیط توسعه ADT Bundle که بر پایه Eclipse تهیه شده بود پشتیبانی میکرد. پس از انتشار نسخه پایدار (stable) اندروید استودیو، گوگل پشتیبانی از محیط توسعهی Eclipse را متوقف کرده و Android Studio را به عنوان جایگزین رسمی آن اعلام نمود.
در حال حاضر که مشغول تهیه این مبحث آموزشی هستم، اندروید استودیو Dolphin 2021.3.1.17 جدیدترین نسخهی منتشر شده است. در نسخههای جدیدتر عموما باگها رفع شده و یا امکانات جدیدی اضافه میگردد.
در نسخههای اخیر اندروید استودیو نیز علاوه بر رفع ایرادات، تغییراتی صورت گرفته و امکانات جدیدی اضافه شده که به مهمترین آنها اشاره میکنم:
- در نسخه Dolphin 2021.3.1.17 کارایی Logcat بهبود یافته. برای مثال میتوان چند پنجرهی مختلف ایجاد کرد و بین دیوایسها یا کوئریها جابهجا شد.
- در نسخه Chipmunk 2021.2.1.15 یک پیشنمایش انیمیشن جدید در دسترس توسعهدهندگان قرار گرفته که ساخت انیمیشن بر اساس Jetpack Compose را سادهتر میکند.
- در نسخه Arctic Fox 2020.3.1 به صورت پیش فرض از Jetpack Compose پشتیبانی میشود. توسط این ابزار، طراحی رابط کاربری با سرعت بالاتری انجام میگردد.
- در نسخه Arctic Fox 2020.3.1 جفت (Pair) شدن امولاتور Wear OS با دیوایس فیزیکی یا مجازی نسبت به قبل بهبود یافته و این فرایند سریع تر و بهینه تر انجام می گردد.
- همچنین در Arctic Fox امولاتور Google TV تعبیه شده که فرایند تست و عیب یابی اپلیکیشنهای توسعه داده شده برای Android TV را بهبود میبخشد.
- در Arctic Fox قالب یا تمپلیتهایی با نام Responsive Activity Template در اختیار توسعه دهنده و برنامه نویس اندروید قرار گرفته که فرایند ساخت رابط های کاربری واکنشگرا یا Responsive را برای دیوایسهای با اندازههای مختلف صفحات نمایش (موبایل، تبلت، ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت هوشمند، تلویزیون هوشمند و همچنین دیوایسهای ویژه اتوموبیل یا Automotive).
- در نسخه ۴٫۱ بر خلاف نسخههای قبل که امولاتور یا شبیه ساز پیش فرض در پنجرهای جداگانه اجرا میشد، درون محیط داخلی اندروید استودیو اجرا شده که نتیجه آن سرعت بیشتر توسعه دهنده در کار با شبیه ساز است. همچنین امکان اجرا و تست پروژه برای نمایشگرهای تا شدنی نیز در شبیه ساز فراهم شده.
- قابلیت جدیدی در ابزار بررسی دیتابیس اضافه شده که به واسطه آن توسعه دهنده و برنامه نویس اندرویدی میتواند مقادیر متغیر را در حالی اصلاح کند که اپلیکیشن یا به عبارتی پروژه اندرویدی درحال اجرا بوده تا واکنش آن را نسبت به تغییر مقادیر بررسی و مشاهده نماید.
- قابلیتی با عنوان Motion Editor (ویرایشگر حرکت) اضافه شده که طراحی انیمیشن به صورت بصری را در MotionLayout ممکن میسازد. تا قبل از این برای طراحی انیمیشنها لازم بود به طور مستقیم با XML کار کنیم.
- بهبودهای فراوانی در Layout Inspector انجام شده است. به عنوان مثال رفرش یا بروزرسانی آنی محتوا به این قابلیت اضافه شده است.
- سازگاری رابط کاربری برنامه در دیوایسهای مختلف اندرویدی با اندازه متفاوت در صفحه نمایش یکی از چالشهای برنامه نویسان و توسعه دهندگان اندرویدی است. در نسخه ۴ قابلیتی با عنوان Layout Validation معرفی شده که یک پیش نمایش از صفحات برنامه در اندازههای مختلف نمایش میدهد.
- پشتیبانی از زبان Kotlin در کنار زبان Java
- افزایش سرعت بیلد سیستم گریدل (Gradle)
- پشتیبانی از ویژگی Instant App
- معرفی ابزار جدید مانیتورینگ با نام Android Profiler که جایگزین Android Monitor نسخه های گذشته است.
به احتمال زیاد مفاهیم ذکر شدهی فوق برای شما نا آشنا و مبهم است. اما جای نگرانی نیست. در ادامه مباحث آموزشی و در جایی که نیاز باشد توضیحات لازم ارائه خواهد شد.
یک تغییر دیگر که از ورژن ۳ یعنی حدودا ۴ سال قبل از ویرایش این آموزش لحاظ شده، حذف نسخه Bundle است و از این تاریخ به بعد فقط نسخه IDE اندروید استودیو منتشر میشود. یعنی ابزار SDK مانند قبل بطور خودکار و آفلاین نصب نمیشود. بنابراین اگر در جایی با مطلبی در خصوص نسخه باندل برخورد کردید بدانید در حال حاضر کاربردی ندارد.
نسخه Bundle که در بالا اشاره شد، ترکیب IDE و Android SDK در کنار یکدیگر و در قالب یک فایل نصبی بود که انتشار آن متوقف شد.
همانطور که گوگل در سال ۲۰۱۹ وعده داده بود، انتشار بروزرسانی نسخه ۳۲ بیتی اندروید استودیو از نسخه ۴ متوقف شده و از این پس تنها نسخه ۶۴ بیتی بروزرسانی خواهد شد.
گوگل دلیل این تصمیم را تجربه بهتر توسعه دهندگان در نسخه ۶۴ بیتی عنوان کرده است که به ویژه این تفاوت در دسترسی امولاتور پیش فرض اندروید استودیو به حافظه مشهود است. البته لینک آخرین نسخه از اندروید استودیو ۳۲ بیتی روی سایت ما باقی میماند اما بطور قطع و یقین استفاده از نسخه قدیمی ابزار توسعه منطقی نیست و باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.
دانلود اندروید استودیو در قسمت Developer وب سایت android.com برای سیستم عاملهای ویندوز، لینوکس و مکینتاش فراهم شده است:
https://developer.android.com/studio
در این صفحه سیستم عامل شما به صورت خودکار شناسایی شده و لینک دانلود متناسب با آن نمایش داده میشود. با اینحال اگر نیاز به دانلود نسخهی دیگری دارید، با کلیک روی Download options به سایر لینکها نیز دسترسی خواهید داشت:
متاسفانه گوگل دسترسی به بخش Developer را بر روی کاربران ایرانی مسدود کرده بنابراین برای دانلود اندروید استودیو نیاز به تغییر آیپی دارید و یا اینکه از وب سایتهای دیگر از جمله وب سایت ما (در انتهای همین صفحه) فایل را دانلود کنید. در صفحه ذکر شده علاوه بر لینک دانلود IDE، ابزار SDK که در روش نصب آفلاین استفاده خواهد شد نیز قرار داده شده است.
سخت افزار مورد نیاز برای نصب Android Studio
معمولا اولین سوالی که قبل از نصب هر نرم افزار سنگینی به ذهن ما میرسد این است که چه سخت افزاری مورد نیاز است تا حین کار با کندی سرعت مواجه نشویم. سخت افزار مورد نیاز محیط توسعه اندروید استودیو به شرح زیر میباشد:
CPU: حداقل Core i5 اما چنانچه Core i7 در دسترس باشد نتیجه بهتری خواهید گرفت.
RAM: حداقل ۸ گیگابایت اما ۱۲ یا ۱۶ توصیه میشود.
فضای ذخیره سازی: در صورتی که سیستم عامل و اندروید استودیو روی SSD قرار داشته باشد نسبت به HDD سرعت بیشتری تجربه خواهید کرد
کارت گرافیک: اهمیت زیادی برای اندروید استودیو ندارد.
نصب Android Studio
در نسخه جدید اندروید استودیو، فرایند نصب به اینصورت است که بعد از نصب IDE، ابزار موردنیاز SDK به صورت آنلاین و خودکار دانلود میشود. مزیت این شیوه در این است که با اتصال اندروید استودیو به سرورهای مخزن آنلاین گوگل، آخرین نسخه از ابزار SDK دانلود و نصب میشوند. اما باز هم مسئله محدودیت دسترسی برای کاربران ایرانی مشکل ساز خواهد بود. در اینجا دو راه حل پیش رو داریم:
۱ – نصب آنلاین: استفاده از روشهای تغییر IP جهت دور زدن محدودیتهای اعمال شده بر روی IP های ایران و دریافت ابزار به صورت خودکار و آنلاین. به لحاظ سهولت در فرآیند راه اندازی محیط اندروید استودیو و SDK، این روش زمان کمتری نیاز داشته و نصب تک تک ابزار موردنیاز در SDK بطور خودکار انجام میشود. اما در نظر داشته باشید ابزار تغییر آیپی شما باید از سرعت بالایی برخوردار باشد زیرا حدود ۱ گیگابایت مجموع فایلهایی است که دریافت میشود.
۲ – نصب آفلاین: دانلود ابزار SDK به صورت غیر مستقیم و ساخت دایرکتوری SDK به صورت آفلاین و دستی و سپس نصب اندروید استودیو و معرفی محل قرارگیری SDK به آن.
دو روش ذکر شده هرکدام مزایای مختص خود را داشته اما با توجه حجم نسبتا زیاد ابزار و سرعت پایین اینترنت کاربران داخل ایران (بخصوص در زمان استفاده از ابزار تغییر IP) پیشنهاد من استفاده از روش دوم است.
این شیوه ممکن است برای یکبار ۱۰ دقیقه از وقت شما را بیشتر بگیرد اما در عوض با ساختار و جزئیات ابزار موجود در SDK آشنا خواهید شد که برای هر توسعه دهنده اندرویدی یک ضرورت است.
ابتدا روش نصب آفلاین را بررسی میکنیم. سپس توضیحات مربوط به نصب آنلاین را برای آن دسته از کاربرانی که مایل به نصب خودکار و آنلاین SDK هستند نیز ارائه خواهم داد.
لازم است یاداوری کنم نسخه ۳۲ بیتی مدت زیادی است از جانب گوگل بروزرسانی نشده و استفاده از آن صحیح نیست.
فایل نصبی اندروید استودیو که قبلا دانلود کردهام را اجرا میکنم:
در این مرحله دو گزینه برای نصب تعیین شده که مورد دوم مربوط به AVD یا همان شبیه ساز داخلی اندروید استودیو است.
از سال ۱۳۹۴ تا اوایل ۱۴۰۱ بهجای AVD (امولاتور داخلی اندروید استودیو) از شبیه ساز اندرویدی Genymotion استفاده میکردم که دلیل آن، برتری جنی موشن از نظر سرعت بالای اجرا و حجم کم فایل هر API بود.
اما با توجه به سیاستهای اخیر جنی موشن و اعمال محدودیت بر روی نسخه دسکتاپ این امولاتور از این پس ترجیح میدهم از امولاتور پیشفرض اندروید استودیو استفاده کنم. بنابراین گزینه Android Virtual Device را هم انتخاب میکنم تا نصب شود.
این مرحله مربوط به تعیین محل نصب اندروید استودیو است که بدون تغییر به مرحله بعد میروم.
نصب به اتمام رسید. با زدن Finish اندروید استودیو اجرا می شود. ابتدا پیغامی ظاهر میشود که امکان ایمپورت کردن تنظیمات از نسخههای قبل را در اختیار میگذارد. منظور تنظیمات اصلی اندروید استودیو است (مانند تم محیط توسعه و…). من قصد بازگردانی تنظیمات را ندارم.
اندروید استودیو در حال لود شدن است و بسته به سخت افزار ، چند لحظه زمان میبرد. هنگام لودینگ عبارت Powered by intelliJ Platform را مشاهده میکنید. گوگل محیط توسعه (IDE) شرکت معتبر jetBrains را برای اندروید استودیو انتخاب کرده و در واقع با انجام تغییرات و اضافه کردن پلاگینها و امکانات موردنیاز به IntelliJ IDEA که محیط توسعهی جاواست، آنرا برای توسعه دهندگان اندروید آماده و منتشر کرده است.
قبل از اینکه به ادامه مبحث بپردازم در خصوص آیکون نرم افزار نکتهای را یاداوری میکنم. آیکون اندروید استودیو به طور خودکار روی دسکتاپ اضافه نمیشود و اگر مایلید آیکون را روی دسکتاپ داشته باشید، در منوی استارت ویندوز در قسمت Recently added یا با جستجوی نام Android Studio روی آن راست کلیک کرده، با انتخاب Open file location پنجرهای باز میشود. آیکون را کپی کرده و به دسکتاپ منتقل کنید:
چنانچه در یافتن این گزینه از طریق منوی start موفق نشدید، در محل نصب اندروید استودیو، داخل پوشه bin یک فایل با نام studio64.exe وجود دارد که فایل اجرایی اندروید استودیو است. روی آن راست کلیک کرده گزینه create shortcut را انتخاب کنید تا یک شورت کات از آن ایجاد شده سپس آن را به دسکتاپ منتقل نمائید. البته اضافه کردن به Taskbar توسط گزینه Pin to taskbar هم راه حل دیگر برای دسترسی سریعتر است.
بعد از لود شدن اندروید استودیو اخطاری مبنی بر عدم دسترسی به اینترنت و دریافت لیست SDK مشاهده میشود. چنانچه بخواهیم نصب SDK را بصورت آفلاین انجام دهیم اتصال اینترنت همچنان باید قطع باشد و برای ادامه کار گزینه Cancel را انتخاب میکنیم.
اما در صورت تمایل به نصب آنلاین ابزار، در این مرحله اتصال را برقرار کرده و برنامه تغییر IP را اجرا میکنیم (و یا هر روش مناسب دیگر برای دور زدن محدودیتها). پس از اطمینان از تغییر آی پی سیستم به آی پی غیر از ایران، روی گزینه Cancel کلیک میکنیم. اگر برای تغییر IP میخواهید از یک پروکسی شامل آدرس IP و پورت استفاده کنید روی Setup Proxy کلیک کنید.
در اینجا گوگل از شما میخواهد که اجازه دهید برخی از دادههای موجود بر روی اندروید استودیو شما را در هنگام کار با پروژهها برای بهبود عملکرد نسخههای بعدی آن، به گوگل ارسال نماید. اینکه اجازه بدهیم یا نه به سلیقه هر فرد بستگی دارد.
در مرحله بعد، گزینه Custom را انتخاب میکنم. دلیل انتخاب این گزینه این است که میخواهم محل قرار گیری پوشه SDK را به محلی که خودم آن را ایجاد کرده و دسترسی به آن ساده تر است، تغییر دهم.
در این پنجره امکان انتخاب و یا تغییر مسیر JDK (Java Development Kit) وجود دارد که نیازی به ایجاد تغییر در این مرحله نبوده و از همان JDK پیش فرض اندروید استودیو که در پوشه jre قرار گرفته استفاده میکنیم.
در این مرحله امکان انتخاب تم محیط برنامه وجود دارد. من تم تاریک را میپسندم زیرا در حین کار آسیب کمتری به چشم وارد میشود اما به دلیل درخواست تعدادی از کاربران وب سایت، در تهیه آموزشهای جدید از تم روشن استفاده میکنم تا جزئیات در تصاویر با وضوح بالاتری دیده شود.
تا این مرحله، برای نصب آفلاین یا آنلاین ابزار SDK بجز اتصال یا عدم اتصال اینترنت در مرحله دریافت اخطار عدم دسترسی به اینترنت، تفاوتی وجود نداشت. در ادامه آموزش هردو روش را بطور کامل و با بیان جزئیات بررسی میکنیم. باز هم تاکید میکنم برای درک عمیق تر مفهوم SDK و محتویات آن، هردو روش را مطالعه نمائید.
نصب آفلاین SDK
در مرحله قبل گفتیم برای نصب آفلاین SDK هنگامی که اخطار عدم دسترسی به اینترنت دریافت میکنیم لازم است بدون برقراری اتصال اینترنت روی گزینه Cancel کلیک کرده و مراحل را ادامه دهیم.
پس از انتخاب نوع تم محیط توسعه باید محل قرارگیری ابزار SDK را به برنامه بدهیم. به همین منظور فعلا اندروید استودیو را در همین مرحله رها کرده و ابتدا SDK را به همراه حداقل ابزار ضروری میسازم تا هنگام معرفی محل قرارگیری SDK در اندروید استودیو، با اخطار عدم شناسایی SDK مواجه نشوم.
یک فولدر با نام sdk در درایو C ایجاد میکنم. نام و درایو محل قرارگیری فولدر دلخواه است.
نصب SDK Tools
اولین ابزاری که به sdk اضافه میکنم Tools است. فایل sdk-tools-windows-26.1.1.zip را از حالت فشرده خارج کرده و فولدر خروجی را به فولدر sdk منتقل میکنم:
توجه داشته باشید اگر سیستم عامل شما ویندوز است و sdk را در درایوی که ویندوز نصب شده ایجاد کرده اید، فایلهای فشرده را ابتدا در محل دیگری (مانند دسکتاپ یا پوشهی دانلودها) Extract کرده سپس به مسیر مدنظر منتقل کنید.
Platform Tools
فایل platform-tools_r33.0.2-windows.zip را از حالت فشرده خارج کرده و فولدر خروجی را به sdk اضافه میکنم:
Build Tools
ابتدا یک فولدر با نام build-tools به sdk اضافه میکنم:
سپس فایل build-tools_r33-windows.zip را از حالت فشرده خارج کرده و فولدر خروجی را درون این فولدر قرار میدهم:
شاید این سوال در ذهن شما بوجود بیاید که چرا SDK Tools و Platform Tools مستقیما داخل فولدر sdk قرار گرفت اما Build Tools باید داخل یک فولدر فرعی اضافه شود؟
برخی از ابزار مانند دو مورد نخست، فقط یک نسخه از آن را میتوان درون SDK استفاده کرد. به عنوان مثال توسعه دهنده نمیتواند همزمان دو نسخهی PlatformTools 31.0.3 و PlatformTools 29.0.2 را در SDK داشته و استفاده کند و هنگام نیاز به بروزرسانی آن لازم است ابتدا فولدر فعلی
platform-tools از sdk به طور کامل حذف و سپس نسخه جدید جایگزین شود.
اما مواردی مانند Build Tools برنامه نویس میتواند چندین نسخه متفاوت از آن را در sdk نگهداری کرده و بنا به نیاز خود از هرکدام از آنها در پروژههای مختلف استفاده کند. یعنی میتوان BuildTools 31 و BuildTools 27.0.3 را در کنار هم در فولدر build-tools قرار داد بدون آنکه نیاز به حذف نسخه قبل باشد.
Failed to install the following Android SDK packages as some licences have not been accepted.
build-tools;30.0.2 Android SDK Build-Tools 30.0.2
مواجه شدید، نسخه دیگری از Build Tools را نصب کنید.
Platforms
یک فولدر با نام platforms به sdk اضافه میکنم:
مانند مورد قبل، در فولدر platforms نیز میتوان چندین API مختلف اضافه کرد. به عنوان مثال من platform-31_r01.zip و platform-30_r03.zip را از حالت فشرده خارج کرده و به فولدر platforms اضافه میکنم:
برای هر نسخه از اندروید یک API منتشر میشود. به عنوان مثال platform-31_r01.zip مربوط به API 31 (Android 12) است. عدد r01 مربوط به نسخهی منتشر شده از این API است. گوگل معمولا برای هر API (عمدتا تا قبل از معرفی نسخه بعدی اندروید) دو یا سه بروزرسانی منتشر میکند. بنابراین اگر platform-31_r02 معرفی شد بهتر است فولدر نسخه فعلی را از sdk حذف کرده و نسخه جدید را جایگزین کنید. توسعه دهنده بر حسب نیاز خود ممکن است از API های مختلفی استفاده کند. توضیحات بیشتر در مباحث آتی ارائه میگردد.
البته نسخه پیش نمایش یا Preview یک API که مربوط به نسخه آزمایشی اندرویدی میشود که قرار است در آینده منتشر شود، از این قاعده مستثنی بوده و لازم است API پایدار (Stable) ماقبل آن نیز به SDK اضافه شود.
برای مثال در زمانی که API نسخه بعدی اندروید یعنی اندروید ۱۳ (API 32) در حالت Preview منتشر شود لازم است API پایدار قبل از آن یعنی API 31 نیز اضافه شود. یا اینکه بطور کل از نصب API های آزمایشی صرف نظر کنیم.
Extras
دو ابزار دیگر را باید به SDK اضافه کنیم که هردو درون فولدر extras قرار میگیرند:
داخل extras یک فولدر دیگر با نام google ایجاد میکنم:
سپس ابزارهای usb_driver_r12-windows.zip و google_play_services_49.zip را به این فولدر منتقل میکنم:
خب! تا اینجای کار موفق شدیم یک SDK با حداقل ابزار ضروری را آماده و تکمیل کنیم. بعدا در هر زمان که لازم بود ابزاری را به SDK اضافه یا حذف یا بروزرسانی کنم، چه بصورت آفلاین و مانند مراحل بالا چه بصورت آنلاین و از طریق SDK Manager اندروید استودیو، امکانپذیر خواهد بود.
احتمالا میپرسید چرا این فولدر sdk را به صورت کامل شده و در قالب یک فایل فشرده برای دانلود روی سایت قرار ندادم؟
در پاسخ تاکید میکنم هدفم از ساخت مرحله به مرحله SDK، آشنایی شما با محتوای آن بود تا در مدیریت آفلاین ابزارها (اضافه و حذف ابزار یا بروزرسانی) تسلط کافی داشته باشید.
چنانچه قصد داشتید روی یک رایانه دیگر هم از اندروید استودیو استفاده کنید، کافیست همین فولدر sdk کامل شده را به سیستم دیگر منتقل کرده و اندروید استودیو را نصب کنید و نیازی نیست مراحل بالا را تک به تک انجام دهید. یا اگر در آینده قصد تعویض سیستم عامل خود را داشتید، در سیستم عامل جدید فقط باید اندروید استودیو را نصب کنید و SDK شما از قبل آماده شده.
به اندروید استودیو برمیگردم و در مرحله انتخاب تم، روی گزینه next کلیک میکنم.
در این مرحله و در قسمت Android SDK Location مسیری که SDK را ساختم انتخاب میکنم. اگر SDK به درستی نصب شده و مسیر هم به درستی معرفی شده باشد پیغامی دریافت میشود با این مضمون که Android SDK شناسایی شده و فقط ابزار (کامپوننتهای) نصب نشده یا تاریخ گذشته دانلود خواهند شد که البته قبلا اتصال به اینترنت را قطع کردهام.
ابزار درون SDK کامل بود و توسط اندروید استودیو تایید شد. فقط به خالی بودن دایرکتوری امولاتور (شبیه ساز) پیش فرض اشاره شده که قبلا گفتیم امکان نصب آفلاین Emulator و HAXM وجود ندارد.
به منظور جلوگیری از طولانی شدن این آموزش، توضیحات مربوطه در صفحه کار با امولاتور اندروید استودیو و ساخت دیوایس مجازی (AVD) قرار گرفته است.
نصب آنلاین SDK
در این روش برخلاف قسمت قبل که SDK به صورت آفلاین و دستی نصب شد، تمامی ابزار بصورت خودکار و آنلاین از مخزن دریافت میشود. بعد از اتمام نصب که پیغام عدم دسترسی به لیست SDK نمایش داده میشود، اتصال اینترنت را برقرار کرده و IP را به کشوری غیر از ایران تغییر میدهم. اگر به راهنمایی نیاز دارید مطلب عبور از تحریمهای نرم افزاری را مطالعه کنید.
چنانچه بخواهید پروکسی روی اندروید استودیو فعال کنید گزینه Setup Proxy را انتخاب کنید اما در صورتی که قبلا آیپی سیستم توسط یک برنامه یا کانکشن تغییر کرده کافیست روی Cancel کلیک کرده تا ادامه مراحل طی شود.
مانند روش نصب آفلاین، نام پوشه خالی را میتوان sdk یا هر چیز دیگری تعیین کرد.
مشاهده میکنید با برقراری اتصال اینترنت، آیتمهای مورد نیاز که درون باکس سمت چپ لیست شدهاند تیکت خورده و حجم دانلود هرکدام در مقابل آن ذکر شده است.
طبق نکته فوق، در اینجا هم محل قرار گیری SDK را تغییر میدهم. بنابراین یک پوشه خالی با نام sdk در درایو ویندوز ایجاد کرده و آن را به اندروید استودیو معرفی میکنم:
در مرحله بعد، با توجه به اینکه سیستم من از قابلیت HAXM پشتیبانی میکند، تنظیمات مربوط به تعیین میزان RAM ای که مایل هستم به شبیه ساز داخلی اندروید استودیو اختصاص داده شود نمایش داده شده است.
ابزار HAXM در حالت نصب آنلاین به صورت پیشفرض نصب میشود درحالی که در صورت نصب آفلاین، لازم است این ابزار بعدا از طریق SDK Manager و به صورت آنلاین نصب شود.
در آخرین پنجره، جزئیات مربوط به ابزاری که باید دانلود شود نمایش داده شده است. مجموع فایلها چیزی در حدود ۶۰۰ مگابایت است. با کلیک روی دکمه Finish عملیات دانلود ابزار آغاز شده و تمام مراحلی که در قسمت قبل یعنی نصب آفلاین به صورت دستی انجام دادیم (دانلود و جایگزاری پوشه ابزارها در پوشه sdk) در اینجا به طور خودکار انجام خواهد شد.
چنانچه ساخت SDK به روش آفلاین یا آنلاین به درستی انجام شود، پنجرهی Welcome اندروید استودیو نمایش داده خواهد شد. این یعنی نصب و راه اندازی محیط توسعه اندروید استودیو با موفقیت به پایان رسیده است.
در صورت مواجه شدن با پیغام No Android SDK found پس از نصب آفلاین یا آنلاین SDK این مساله نشان میدهد یک یا چند ابزار نصب نشده است. البته این پیغام پس از اولین اتصال اندروید استودیو به مخزن آنلاین و بررسی خودکار ابزارهای نصب شده نمایش داده میشود.
اگر مطمئنید که ابزار ضروری SDK را نصب کردهاید میتوانید این خطا را نادیده گرفته و روی گزینه Cancel کلیک کنید اما بهتر است گزینه Next را انتخاب کنید تا اطلاع دقیقی از نواقص احتمالی داشته باشید.
در تصویر بالا دو ابزار SDK Patch Applier و Android Emulator برای نصب انتخاب شده. از آنجایی که من SDK را به صورت آفلاین نصب کرده بودم این دو مورد از مخزن آنلاین دریافت نشده است.
البته موردی مانند SDK Patch که یک وصله بروزرسانی SDK محسوب میشود امکان نصب آفلاین آن وجود نداشته و در هر صورت باید آنرا به صورت آنلاین دریافت کرد.
با انتخاب گزینه Finish عملیات دانلود این دو ابزار آغاز میشود. ابزار SDK Patch حجم بسیار کمی دارد و فرایند دانلود آن تنها چند ثانیه زمان میبرد.
از آنجایی که دانلود Emulator بعد از SDK Patch انجام میشود چنانچه قصد استفاده از شبیه ساز دیگری غیر از امولاتور اندروید استودرو را دارید یا به هر دلیلی فعلا تصمیمی برای دانلود این ابزار ۳۰۰ مگابایتی را ندارید کافیست به وضعیت دانلود ابزارها دقت کنید و بلافاصله بعد از اتمام دانلود SDK Patch و آغاز دانلود Android Emulator فرایند را متوقف کنید.
کار با SDK Manager
در قسمت قبل روشهای آفلاین و آنلاین ساخت SDK را بعد از نصب Android Studio بررسی کردیم. در ادامه لازم است با مدیریت ابزار در SDK Manager نیز آشنا شویم.
در این صفحه چند گزینه شامل ساخت پروژه جدید، ایمپورت پروژههای قبلی از اندروید استودیو یا اکلیپس و… در اختیار داریم. فعلا با اینها کاری نداریم. SDK Manager را باز میکنم. البته ابتدا اتصال به اینترنت (یا ابزار تغییر IP) را مجدد قطع میکنم تا تفاوت نحوه نمایش ابزار در هردو حالت قطع یا وصل بودن اتصال به مخزن را نشان دهم.
البته SDK Manager در محیط اصلی اندروید استودیو (محیط پروژه) نیز در دسترس است اما در این آموزش قصد ساخت پروژه و ورود به محیط پروژه را ندارم و از همین پنجرهی خوش آمدگویی به قسمت مدیریت Android SDK میروم.
مشاهده میکنید ابزاری که در روش نصب آفلاین SDK داخل دایرکتوری sdk قرار دادهام اینجا لیست شده است.
platform (API) ها در تب SDK Platforms و سایر ابزار در تب SDK Tools قرار میگیرد.
من قبلا API 30 (اندروید ۱۱) و API S (اندروید ۱۲ نسخه پیش نمایش) را در فولدر platforms قرار دادم که در این لیست به همراه جزئیات نمایش داده شده است. ستون Revesion همان شماره نسخه است. (مانند عدد ۰۳ در platform-30_r03.zip)
برای هر API بجز Platform، ابزار دیگری هم منتشر میشود که عموما برای ما کاربردی ندارد (مگر در موارد خاص). لیست این ابزار با انتخاب گزینه Show Package Details از مخزن آنلاین دریافت و نمایش داده میشود که چون در حال حاضر اتصال برقرار نیست باز هم فقط platform نمایش داده خواهد شد.
ملاحظه میکنید با فعال شدن این گزینه، Platform به عنوان یک زیرمجموعه از هر API نشان داده شده.
گزینه Hide Obsolete Packages کامپوننتها و API های منسوخ شده و قدیمی را از لیست حذف میکند.
تب SDK Tools هم به همین صورت ابزار نصب شده را لیست میکند:
با انتخاب Show Package Details جزئیات بیشتری نمایش داده میشود. به عنوان مثال نسخهی ۳۱٫۰٫۰ از Build Tools به صورت زیر مجموعه قرار گرفته که نشان میدهد میتوان نسخههای دیگری نیز به Build Tools اضافه کرد. البته در حالت عادی ما تنها به یک نسخه از Build Tools و سایر ابزار نیاز داریم، مگر در موارد خاص. برای مثال ممکن است روی پروژهای کار کنیم که قبلا توسط شخص یا تیم دیگری توسعه داده شده و فقط با یک نسخه خاص از BuildTools سازگار باشد.
بجز Build Tools سایر ابزار دارای زیر مجموعه نیستند که قبلا اشاره کردم از این ابزار فقط یک نسخه میتواند در SDK موجود باشد و در صورت نیاز به تغییر نسخه در روش آفلاین، میبایست فولدر مربوط به ورژن موجود ابتدا کامل حذف و سپس ورژن جدید جایگزین شود.
حالا اتصال رایانه به اینترنت را برقرار میکنم. لازم به یاداوری است که قبل از باز کردن مجدد SDK Manager می بایست IP ایران را تغییر دهم تا اندروید استودیو بتواند اطلاعات را از مخزن آنلاین فراخوانی کند.
ملاحظه میکنید بعد از اتصال به اینترنت و تغییر IP، سایر ابزاری که قبلا نصب نکردهایم نیز در لیست نشان داده میشود. در حالت عادی تنها چیزی که شما باید در تب SDK Platforms خود داشته باشید، SDK Platform آخرین نسخهی اندروید است. مابقی موارد را فقط در صورتی نصب کنید که میدانید به آن نیاز دارید.
در تب SDK Tools هم ابزار دیگری غیر از مواردی که نصب کردیم وجود دارد که فعلا به آنها نیازی نداریم. چنانچه کنجکاو هستید کاربرد آنها را بدانید نام هرکدام را در وب جستجو کنید.
در تصویر بالا ابزار Intel x86 Emulator Accelerator (HAXM installer) که برای افزایش سرعت شبیه ساز اندروید استودیو بکار میرود به صورت نصب نشده نشان داده میشود زیرا این SDK به صورت آفلاین نصب شده.
همانطور که قبلا اشاره شد، به منظور جلوگیری از طولانی شدن این آموزش، توضیحات مربوط به نصب ابزار Android Emulator و HAXM در صفحه کار با امولاتور اندروید استودیو و ساخت دیوایس مجازی (AVD) قرار گرفته است.
توضیحات تکمیلی
SDK Platform: گوگل برای هر نسخه (API) از اندروید ابزار مربوط به آن را نیز در اختیار توسعه دهنده قرار میدهد که شامل SDK Platform، Sources، System image ها و Google APIs میشود.
SDK Platform کدهای موردنیاز برای کامپایل کردن پروژه و ساخت اپلیکیشن را شامل میشود. لازم است توسعه دهنده همواره آخرین API را نصب داشته باشد تا اپلیکیشنی که میسازد با آخرین نسخه اندروید موجود در بازار سازگاری داشته باشد.
با یک مثال ساده توضیح میدهم: در زمان تهیه این آموزش، آخرین API منتشر شده اندروید نسخه ۳۰ است. حالا اگر آخرین API موجود در SDK من نسخهی ۲۶ باشد، اپلیکیشن روی API 26 کامپایل شده و ممکن است با نسخههای جدیدتر اندروید در مواردی خاص، ناسازگاری داشته باشد. پس لازم است همزمان با معرفی نسخههای جدید اندروید، API مربوط به آن را دریافت و نصب کنیم. البته از زمان معرفی نسخه جدید اندروید تا ورود دیوایسهای آن به بازار، چندین ماه فاصله وجود دارد اما شرکتهای سازنده برای دیوایسهای رده بالا عموما بعد از یک بازه زمانی حدودا دو ماهه آپدیت ارائه میدهند.
مورد بعدی Sources است که شامل سورسهای API بوده و الزامی در نصب آن نیست (مگر مواردی که مایل باشید از سورسها کمک بگیرید).
گزینه بعد مربوط به System image ها میشود. از سیستم ایمیجها برای اجرای شبیه ساز داخلی اندروید استودیو یا همان AVD روی رایانه استفاده میشود. شبیه سازها توسعه دهندگان را از تست اپ خود روی دیوایسهای حقیقی مانند گوشی و تبلت بینیاز میکنند. فرض کنید قصد تست و خطایابی پروژه خود را دارید و سعی دارید اپلیکیشن خود را روی تعداد زیادی دیوایس و نسخههای مختلف اندروید تست کنید تا مطمئن شوید اکثر کاربران در استفاده از اپلیکیشن شما با هیچ مشکل و باگی روبرو نمیشوند. اگر بخواهید اپ خود را روی اندرویدهای ۵ تا ۱۱ تست کنید میبایست حداقل ۷ گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید در اختیار داشته باشید! اگر به این لیست، تبلت را هم اضافه کنیم میشود ۱۴ دیوایس! پس عملا غیر ممکن است بتوانیم اپ را روی تمامی دیوایسهای حقیقی تست و خطایابی کنیم. اینجا شبیه ساز یا Emulator به کمک ما میآید. شبیه سازهای متعددی توسط شرکتهای مختلف برای اندروید منتشر شده است. گوگل هم AVD (Android Virtual Device به معنی دیوایس مجازی اندروید) را به صورت پیش فرض و رایگان درون اندروید استودیو تعبیه کرده که توسعهدهندگان را از شبیهسازهای ثانویه مانند Genymotion بینیاز میکند.
به نامگذاریها دقت کنید. مورد اول مربوط به دیوایسهای ویژه اتوموبیل (Automotive)، مورد دوم مربوط به Android TV (تلویزیون هوشمند اندرویدی) و مورد سوم و چهارم Android Wear (ابزار پوشیدنی) هستند. پس واضح است ما با اینها کاری نداریم مگر آنکه قصد توسعه اپلیکیشن برای تلویزیونهای هوشمند یا ساعتهای هوشمند داشته باشیم.
دو مورد بعدی سیستم ایمیجهای معمولی هستند. اولی با نام Atom و دومی Atom_64 مشخص شده که گزینه ۶۴ بیتی صرفا در مواردی استفاده میشود که اپلیکیشن بر پایه معماری ۶۴ بیتی توسعه داده شده است.
مورد بعدی در ابتدای نام آن اشاره به Google APIs شده که نشان میدهد دیوایس مجازی که با این سیستم ایمیج اجرا شود شامل API های گوگل نیز خواهد بود. دو مورد بعدی نیز شامل Google Play هستند و در مواردی که برنامه نویس و توسعه دهنده اندروید به این آیتم نیاز داشته باشد استفاده از این گزینهها مناسب است.
آخرین مورد که با نام ARM مشخص شده برای اجرای شبیه ساز روی سیستمهایی است که بجای پردازنده Intel از AMD استفاده میکنند.
به طور خلاصه و برای مثال اگر پردازنده رایانه شما برند اینتل است و قصد دارید اپلیکیشن خود را در اندرویدهای R ،Q و Pie روی شبیه ساز AVD تست و عیب یابی کنید میتوانیدGoogle APIs Intel x86 System image را برای API های ۳۰، ۲۹ و ۲۸ دریافت کنید.
البته من ترجیح میدهم دانلود System image ها را نه در SDK Manager بلکه در حین ساخت دیوایس مجازی در AVD انجام دهم که در مبحث شبیه ساز اندروید (AVD) به طور مفصل به آن پرداخته شده است.
لینک دانلود ابزار Sources به دلیل ضروری نبودن آن، روی وب سایت ما قرار نمیگیرد. با اینحال اگر مایل به نصب آفلاین این مورد هستید، بعد از دانلود فایل مربوطه از سایر وب سایتها (یا روشی که در ادامه برای پیدا کردن لینک دانلود ابزار معرفی میکنم)، خروجی فایل فشرده را در مسیر مربوطه در SDK قرار دهید.
برای این کار یک پوشه با نام sources در sdk ایجاد کرده و پوشه خروجی فایل فشرده مربوط به Source را داخل آن قرار دهید.
SDK Tools: شامل ابزار ضروری برای ساخت پروژهی اندرویدی.
Build-Tools: همانطور که از نامش پیداست برای بیلد شدن پروژه استفاده میشود.
Platform-Tools: شامل مجموعهای از ابزار مختلف مورد نیاز Platform ها.
Google play services: ابزار گوگل پلی سرویس مورد نیاز برنامههای اندرویدی توسط این ابزار شناسایی میشود.
Google usb driver: برای تست پروژههای اندروید استودیو روی دیوایسهای واقعی مانند موبایل و تبلت، لازم است دیوایس پس از اتصال توسط کابل به سیستم، برای اندروید استودیو شناسایی شود.
اکثر دیوایسها بدون نیاز به نصب درایور قابل شناسایی هستند اما چنانچه دیوایس شما پس از اتصال در اندروید استودیو شناسایی نشد این ابزار را نصب کرده و مجدد امتحان کنید. چنانچه باز هم موفقیت آمیز نبود لازم است درایور دیوایس مربوطه را از وب سایت شرکت سازنده آن دریافت کرده و روی سیستم عامل خود نصب کنید.
به SDK Manager برمیگردم. تا اینجا با نصب آفلاین ابزار در محیط SDK Manager آشنا شدیم. نصب آنلاین ابزار ساده است و همه مراحل به طور خودکار انجام میشود. برای مثال میخواهم SDK Platform 28 را آنلاین نصب کنم:
با انتخاب گزینه مدنظر، علامت دانلود در سمت چپ ظاهر میشود. روی گزینه Apply کلیک میکنم.
قبل از دانلود، فضای لازم برای نصب ابزار مورد نظر را اعلام میکند.
ملاحظه میکنید فایل platform-28_r06.zip در حال دانلود است. بعد از اتمام دانلود، عملیات نصب آغاز و در لاگ نمایش داده شده. همچنین محل نصب این API نیز مشخص شده است:
البته اگر این مراحل را به قصد دریافت لینک فایل جهت استفاده آفلاین انجام میدهید توجه داشته باشید باید مربوط به نصب باشد نه بروزرسانی. هنگامی که ابزار را در SDK Manager بروزرسانی میکنیم فایل دانلودی فقط شامل بخشی از آن ابزار است که میبایست در نسخه موجود جایگزین شود. بنابراین ابتدا باید ابزار مدنظر را از SDK حذف کرده، سپس اقدام به نصب نسخه جدید کنیم تا لینک نسخه کامل را نمایش دهد.
API مدنظر با موفقیت دانلود شد و در قسمت Status عبارت installed را نشان میدهد. یعنی این ابزار نصب شده. همانطور که در تصویر فوق مشاهده میکنید فولدر API 28 در کنار سایر APIها قرار گرفت.
جهت حذف ابزار از طریق SDK Manager کافیست تیک گزینهای که قبلا نصب شده را بردارید. علامت ضربدر در سمت چپ نمایش داده میشود که با Apply کردن، حذف خواهد شد. یا اینکه پوشه ابزار مربوطه را از روی SDK حذف نمائید.
موفق و پیروز باشید.
دانلود اندروید استودیو و ابزار SDK
در این قسمت لینک دانلود Android Studio و سایر ابزار مورد نیاز برای سهولت در دریافت و راه اندازی این محیط توسعه در دسترس کاربران قرار گرفته و به طور دائمی بروز رسانی میشود. توصیه میشود حداقل هر ماه یکبار مجدد به این صفحه مراجعه نموده و بررسی کنید چنانچه نسخه جدیدی از اندروید استودیو یا ابزار SDK منتشر شده باشد، آنرا بروز نمائید.
تاریخ بروزرسانی فایلها : ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
» دانلود Android Studio Hedgehog 2023.1.1 Patch 1 برای Windows با حجم ۱ گیگابایت (نسخه ۶۴ بیتی) | لینک کمکی
» دانلود Android Studio Hedgehog 2023.1.1 Patch 1 برای Linux با حجم ۱.۱ گیگابایت (نسخه ۶۴ بیتی) | لینک کمکی
» دانلود Android Studio Hedgehog 2023.1.1 Patch 1 برای Mac با حجم ۱.۱ گیگابایت (نسخه ۶۴ بیتی) | لینک کمکی
SDK Platforms:
» دانلود platform-33_r02.zip با حجم ۶۵ مگابایت (API 33 rev2) | لینک کمکی
» دانلود platform-32_r01.zip با حجم ۶۳ مگابایت (API 32 rev1) | لینک کمکی
» دانلود platform-31_r01.zip با حجم ۵۴ مگابایت (API 31 rev1) | لینک کمکی
» دانلود platform-30_r03.zip با حجم ۵۰ مگابایت (API 30 rev3) | لینک کمکی
» دانلود platform-29_r05.zip با حجم ۷۵ مگابایت (API 29 rev4) | لینک کمکی
» دانلود platform-28_r06.zip با حجم ۷۲ مگابایت (API 28 rev6) | لینک کمکی
» دانلود platform-27_r03.zip با حجم ۶۲ مگابایت (API 27 rev3) | لینک کمکی
» دانلود platform-26_r02.zip با حجم ۶۱ مگابایت (API 26 rev2) | لینک کمکی
» دانلود platform-25_r03.zip با حجم ۸۱ مگابایت (API 25) | لینک کمکی
» دانلود platform-24_r02.zip با حجم ۷۹ مگابایت (API 24) | لینک کمکی
» دانلود platform-23_r03.zip با حجم ۶۷ مگابایت (API 23) | لینک کمکی
» دانلود android-22.rar با حجم ۶۰ مگابایت (API 22) | لینک کمکی
» دانلود android-19.rar با حجم ۵۷ مگابایت (API 19) | لینک کمکی
» دانلود android-17_r03.zip با حجم ۵۵ مگابایت (API 17) | لینک کمکی
» دانلود android-16_r05.zip با حجم ۴۶ مگابایت (API 16) | لینک کمکی
SDK Tools:
» دانلود build-tools_r34-rc2-windows.zip (Build-Tools 34) با حجم ۵۵ مگابایت | لینک کمکی
» دانلود platform-tools_r34.0.1-windows.zip (Platform-Tools 34.0.1) با حجم ۶ مگابایت | لینک کمکی
» دانلود sdk-tools-windows-26.1.1.zip (SDK Tools 26.1.1) با حجم ۱۵۳ مگابایت | لینک کمکی
» دانلود usb_driver_r13-windows.zip (Google USB Driver 13) با حجم ۸٫۵ مگابایت | لینک کمکی
» دانلود google_play_services_49.zip (Google Play Service 49) با حجم ۱۵ مگابایت | لینک کمکی
تعداد صفحات : ۵۱
حجم : ۳ مگابایت
قیمت : رایگان
تاریخ بروزرسانی آموزش : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
دانلود رایگان با حجم ۳ مگابایت لینک کمکی
سلام ببخشید
اندروید استدیو ی من ورژن ۳ هست و موقع راه اندازی این ارور رو میده
Error:A problem occurred configuring project ‘:app’.
باید چیکارش کنم؟
سلام
آموزش جامعی بود ممنون.
فقط من یه مشکل دارم
اس دی کی منیجر رو میبندم برنامه تغییر ایپیو اجرا میکنم
بعد دوباره که اس دی کی مینیجرو اجرا میکنم بازم مثل قبل لیست نصب نشده هارو نمیاره!
برنامه تغییر ایپی رو هم تست کردم مشکلی نداره
نمیدونم چه اصراریه سوالات رو ناقص میپرسیم
خب اینکه فرمودید مثل قبل نمیاره، قبلش چطور بوده و الان چطوریه؟
سلام آقای مطهری
بنده جاوا رو نصب کردم و از نصب جاوا از cmd مطمئن هستم اما در زمان نصب اندروید استودیو با ارور The version of this file is not compatible with the version of Windows you rerunning. Check your computer’s syst information to seewhetheryou need an x86 e2-bit) or o64(64-bit) version of the program and then contact the software publisher. مواجه میشم ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید
سپاس از شما
مطمئن بشید ۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن جاوا با سیستم عامل یکی هست. اگه غیر این بود سرچ بفرمایید
با درود و احترام ،
من با آموزش های شما جلو میرم ولی موقع نصب اندروید استودیو گزینه ای برای نصب sdk موجود نیست ( ورژن ۳٫۰٫۱ هست ) . بعد از اون هم که نصب کامل میشه وقتی محل پوشه sdk رو میدم میگه پوشه یا خالیه یا فایل نصبی sdk وجود نداره ( sdk tools ) .
لطفا راهنمایی کنید ، ممنون
بنده هنوز با ورژن ۳ کار نکردم و نمیدونم تغییری داشته یا خیر. در مورد اروری که دریافت میکنید سرچ بفرمایید به جواب میرسید
سلام
ممنون از اموزش خوبتون
اگه اندروید استادیو رو تو دِرایو C نصب نکنیم مشکلی پیش نمیاد؟
تست نکردم ولی نباید مشکلی داشته باشه
سلام من مشکل سینک کردن gradleدارم چیکار باید بکنم واقعا نیاز شدید دارم به کمکتون
مطالعه مطلب پرسش های رایج!
درود ای کاش این اموزش را مخصوصا برای ویندوز ۳۲ بیت بصورت فیلم قرار میدادید
سلام ممنون از آموزشهای بسیار خوبتون ، من متن بالا را بادقت خوندم ولی برای نصب sdk هنوز مشکل دارم و ارور SDK tools directory is missing را میده هر کاری میکنم نمیشه لطفا مسیری هم که بهش دادم اینه C:\sdk\platforms
حالا باید چی کار کرد ؟
کامنتهای قبلی رو با دقت بررسی کنید / ارور رو سرچ بفرمایید
سلام وقت بخیر
ببخشید من اندروید استودیو رو نصب کردم ولی نمیدونستم باید تو قسمت sdk managerاین کارا رو انجام بدم میشه لطفا راهنماییم کنید؟
چی رو باید راهنمایی کنم؟ کارایی که انجام ندادید رو حالا انجام بدید.
سلام
ببخشید. من آموزشتون را مطالعه کردم ولی در آموزش نفرمودید که کدام یک از فایل هایی که برای دانلود گذاشتید را در پوشه system-image قرار بدم؟
و سوال دیگه ای که برایم پیش اومده اینه که شما فرمودید که برای پردازنده های اینتل Intel x86 Emulator Accelerator (HAXM installer) را باید نصب کرد. این یعنی پردازنده AMD نمیتونه اندروید را اجرا کنه یا نیازی به نصب هیچ چیزی نداره؟
روی لپتاپم در مورد پردازنده نوشته: AMD A4 QUAD-CORE
خیلی ممنون میشم کمکم کنید.
ویندوز من ۳۲ بیتی است.
در لیست فایلها هیچ سیستم ایمیجی وجود نداره و موردی که در متن آموزش هست مربوط میشه به نسخه ای که همراه اندروید استودیو باندل نصب میشه که با توجه به ۳۲ بیتی بودن سیستم شما امکان استفاده از نسخه باندل وجود نداره و نسخه ide رو باید استفاده کنید.
در مورد amd:
https://stackoverflow.com/questions/31366453/run-android-studio-emulator-on-amd-processor
خیلی ممنون.
من هم طبق آموزش شما نسخه ide را نصب کردم. شما فرموده بودید که برای نسخه ۳۲ بیتی باید آفلاین نصب کرد و برای این کار باید خودمون این فایل ها را داخل پوشه قرار بدیم. حالا چون من برای اجرای برنامه مشکل دارم. میخواستم بدونم داخل پوشه system-image باید کدوم فایل قرار بگیره. اصلا قبل از اینکه بخواهیم پروژه رو اجرا کنیم باید فایلی در این پوشه قرار بگیره؟
این لینکی هم که گذاشتید فکر میکنم برای ویندوز ۶۴ بیتی است. چون راهنمایی هایی که شده، شبیه آموزش شماست (اینکه گفتند از sdk manager باید دانلود کرد)
برای همین بیشتر جستجو کردم و به https://stackoverflow.com/questions/38420873/vs-blankcordovaapp-wont-run-on-emulator رسیدم. ولی مثل اینکه ایشون هم مشکلشون با ویندوز ۳۲ بیتی رفع نشده و در نهایت روی ویندوز ۶۴ بیتی امتحان کردند.
بزرگوار زحمت بکشید صفحه پرسش های رایج رو مطالعه کنید. هر توضیحی که بنظرم رسیده تو این مطلب و مطلب پرسش های رایج ارائه دادم
سلام.خسته نباشین.ممنون از سایت خوبتون.اول اینکه موقعی که نرم افزار تغییر ایپی رو باز میکنم.با تیک زدن گزینهshow packageگزینه های بیشتر برام نمایش داده نمیشه و الان که نرم افزار رو باز کردم دو تا لاگ روی صفحم افتاده.ممنون میشم راهنماییم کنین
پرسش های رایج رو مطالعه کنید
سلام خسته نباشید
من میخوام تو اندروید استودیو شبیه ساز بسازم اما تو قسمت select a system image هیچ گزینه ای وجود نداره که انتخابش کنم.
چه کنم ؟؟
مسلما دلیلش اینه که سیستم ایمیجی ندارین!
خب چجوری دانلودش کنم
کجا کپی کنمش
چجوری درست کنم کلا؟
آموزش رو مطالعه بفرمایید!
سلام.من studio ورژن ۳ رو دانلود کردم.بعد از نصب ارورSDK tools directory is missing میده.من فایل sdk release وsdk toolsرودانلود کردم. ولی هرکاری میکنم باز اون ارور رو میده.نمیدونم چکار کنم
مسیر قرارگیری ابزار رو دقت کنید مطابق آموزش باشه
سلام
من شبیه ساز ادروید(sys-img) نسخه x86 اینتل رو دانلود کردم
api 26 Android O
اما وقتی از حالت فشرده خارج می کنم یه فولدر با اسم x86 با محتویاتش میمونه
من این فولدر را باید داخل یه فولدر دیگه توی پوشه sys-img کپی کنم اما هر اسمی که برای این فولدر می ذارم ارور Broken میده
لطف می کنید راهنمایی کنید که من پوشه x86 رو کجا کپی کنم تا بتونم شبیه ساز رو باز کنم
من نسخه Arm رو راه اندازی کردم اما نسخه Intel رو نمی تونم نصب کنم
لطفا راهنمایی ام کنید با تشکر
مسیر قرارگیری فولدر x86 به اینصورت هست:
sdk\system-images\android-xx\google_apis\x86
سلام.قبل از همه اینکه واقعا خسته نباشید و خدا خیرتون بده برای آموزش شیوا و روانتون.دوم اینکه ممنون می شدم اگه راهنماییم می کردین،من تازه میخام برنامه نویسی اندروید یاد بگیرم یخورده جاوا بلدم اما در کل تازه کارم تو زمینه برنامه نویسی. در حدی که یه سری از اصطلاحات و نامهایی که اینجا برده بودین برام ناآشنا بود.شما کتاب یا سایتی رو در نظر دارین که شما و بیس اصلی برنامه نویسی دستم بیاد (حالا چه اندروید و چه کلیات برنامه نویسی) که سرگردون نشم چون واقعیتش پول رفتن به کلاس خصوصی رو ندارم. در ضمن من با همون آی پی ایران وارد شدم یعنی طبعا تعداد زیادی از پکیج ها رو ندارم این مشکلی ایجاد میکنه؟ و اگر آره چکار باید بکنم.باز هم یک دنیا ممنون
اگر با جاوا آشنایی دارید یعنی کلیت برنامه نویسی رو آشنا هستید و همین مطالب ابتدایی و رایگان اینجا و سایر منابع رو مطالعه کنید کفایت میکنه برای شروع کار
سلام
ممنون از آموزشتون
وقتی اندروید استادیو رو اجرا میکنم این پیغام میاد بالا مشکل از چیه؟
JsonSyntaxException: Parse exception while reading distributions.json: java.lang.IllegalStateException: Expected BEGIN_ARRAY but was STRING at line 1 column 1 path $
کامنتای قبل رو بررسی کنید فک کنم قبلا مطرح شده بود و جواب داده بودم. اگه نبود ارورو سرچ کنید یادم میاد براش جوابایی بود
سلام.
من اندروید استدیو ۳ رو دانلود کردم
وقتی پروژه رو میسازم میخواد گریدل رو دانلود کنه .
حدودا دو الی سه ساعت صبر کردم.شیلتر فکن هم روشن بود
اما اتفاق خاصی نیوفتاد و توی محیط برنامه بازم میگه گریدل سینک نشده . چه کار باید بکنم؟
دانلود گریدل با سینک شدن متفاوته. دقیقا چه اروری میگیرید؟ اسکرین شات بدید
تو سایت اوراکل فقط نسخه ۶۴ بیتی هست. ولی سیستم من ۳۲ بیتی .از کا ۳۲ بیتیشو دانلود کنم
هم اینجا هر دو نسخه رو گذاشتیم هم داخل سایت اوراکل هست
سلام وقت بخیر
من هیچی از ساختن اپلیکیشن نمیدونم
به نظرتون اگه بخوام شروع کنم به یادگیری چقدر زمان میبره تا بتونم یه اپ کامل طراحی کنم؟
من حتی اصطلاحاتی رو که به کار بردین هم نمیشناسم:(
اینکه چقدر زمان ببره بستگی به اراده و وقتی هست که خودتون میذارید. اما اینکه انتظار داشته باشید ۲ یا ۳ ماهه مسلط بشید اشتباهه
سلام خسته نباشید
من وقتی برنامه رو اجرا میکنم با اخطار زیر برخورد میکنم
Error: C:\User\Hi Pouria (The system cannot find the file specifild) باید چیکار کنم
نمیدونم. شاید بخاطر اسپیس بکار رفته در نام فولدر نهایی هست
Error:JAR entry .gradle/wrapper/dists/gradle-3.3-all/55gk2rcmfc6p2dg9u9ohc3hw9/gradle-3.3/lib/gradle-launcher-3.3.jar!/META-INF/services/org.gradle.tooling.internal.protocol.ConnectionVersion4 not found in C:\Users\n!n
سلام . برنامه رو که باز میکنم این ارور رو میده . چکار باید بکنم ؟
این مسیر هم که میرم این فایلی که میگه هست داخلش !!
با این ارور برخوردی نداشتم بزرگوار. لطفا سرچ بفرمایید
سلام ممنون از اموزش های عالیتون
من قبلا اندروید استودیو ۱٫۵ داشتم و پروژه هامو با مینیموم api14 می ساختم build-tools نسخه ۲۳٫۰٫۱ و تنها platforms موجودم android-23 بود که پروژه بی هیچ مشکلی بیلد میشد و در قسمت دیزاین به راحتی کار می کردم البته برا android-23 علاوه بر android sdk platforms, sources, google apis و system image رو هم تو پوشه sdk بصورت باندل با اندروید استودیو نصب شده بود که فکر نکنم اصلا مشکلاتم به sdk هام ربطی داشته باشه بعد نصب اندروید استودیو ۲٫۳ و اضافه کردن android sdk platform اندروید ۸٫۰ و جدید ترین build-tools از سایتتون ۲ تا رندر ارورز دارم که یکیشون کامپیلیشن ارورز و یکیشون میسینگ کلسسز هستش که بعد از بیلد پروژه قسمت دیزاین بخاطر همین ایرادا کار نمیکنه و تو قسمت تکست هم چندا از کدا رو قرمز نشون می ده خلاصه پدرم درومد هر کاریم کردم حتی یبارم بدونه اینکه sdk های جدیدی رو که گفتم رو اضافه کنم امتحان کردم ولی نشد ممنون می شم اگه نجاتم بدین
http://s9.picofile.com/file/8309583850/Capture.PNG
http://s9.picofile.com/file/8309583876/Capture%DB%B2.PNG
ین ارورم دارم
Error:(26, 13) Failed to resolve: com.android.support:appcompat-v7:26.+
Install Repository and sync projectShow in FileShow in Project Structure dialog
و اینم عکس مشکلات قسمت تکست
http://s9.picofile.com/file/8309585018/3.PNG
که برخی جاهاشو اصلاح کردم
۱- داخل SDK باید دیپندنسی مربوط به ConstraintLayout رو نصب کنید. (یا لایه پیش فرضی که ساخته میشه داخل پروژه رو به چیزی غیر از این تغییر بدید
۲- منوی File، گزینه Project Structure، گزینه app. در قسمت dependencies گزینه + رو بزنید و appcompat رو سرچ و نتیجه ای که پیدا میشه رو انتخاب و apply کنید تا آخرین نسخه ای که در اختیار دارید نصب بشه
سلام ببخشید من با اینکه پلتفرم رو هم دانلود کردم بازهم نه در SDK نشان میذهد نه این Eror برظرف شده است – Error:Failed to find target with hash string ‘android-xx’ in [Your SDK Location]
بخش سوالات رو هم خوندم ب نتیجه نرسیدم
ورژنی که به عنوان target داخل پروژه مشخص شده رو پیدا نمیکنه. همون xx رو چک کنید API مربوط به این نسخه نصب باشه
دانلود کردم ولی نصب نمیشه تو پوشه پلتفرم هم هست
اسکرین شات از صفحه sdk manage و مسیر قرارگیری پوشه مربوطه بدید
سلام من اندروید نسخه ۳ رو دانلود کردم و با فیلتر شکن نتونستم sdk را دانلود کنم و این پیغام خطا رو میده
Error:Failed to find Build Tools revision 26.0.0
Install Build Tools 26.0.0 and sync project
من build tools نسخه ۲۶٫۰٫۱ را طبق آموزش های شما در مسیری که گفتین گذاشتن
لطفا کمکم کنید
داخل sdk چک کنید آیا نسخه ۲۶٫۰٫۱ به درستی فعال شده یا نه
سلام
لطفا برای رفع این خطا کمکم کنید.
زیاد جستجو کردم ولی به نتیجه نرسیدم.
موقع اجرای برنامه این خطا را میدهد.
“IllegalArgumentException: Unable to locate adb”
فایل adb.exe در پوشه platforms-tools موجوده. نمیدونم مشکل چیه.
ویندوزم، ویندوز ۷ و ۳۲ بیتی است.
متشکرم
https://stackoverflow.com/questions/39036796/unable-to-locate-adb-using-android-studio
این لینک رو مطالعه کردید؟
ممنون از پیگیریتون
مشکل من این بود که بجای تایپ platforms-tools، platform-tools را تایپ کرده بودم.
در حال حاضر هم مشکل اجرا نشدن برنامه(بدون خطا) را در شبیه ساز دارم. از ویرچوال باکس ایراد میگیره.
خود ویرچوال باکس برای رفع مشکل این راهنمایی را گفته: (که من از “Check that the adapter IPv4 address” به بعد را متوجه نمیشم. من هنوز جستجو انجام ندادم. ولی اگر شما راهش را میدونید، لطفا راهنمایی کنید.)
خودتون زحمت سرچ رو بکشید بهتر هست چون بنده این مشکل برام پیش نیومده تابحال
سلام خسته نباشید. موقعی که دارم IntelHAXM-android رو نصب میکنم این ارور میاد و نصب لغو میشه:
this camputer meets the requirements for HAXM, but intel virtualization technology (VT-x) is not turned on. HAXM cannot be installed until VT-x is enabled.
اگر آموزش رو خونده باشید و ارور رو معنی کنید علت واضحه
در آموزش فقط گفته واسه پردازنده های اینتل. منم اینتل دارم. دیگه چیزی ننوشتین. ویندوزم ۱۰ هست. با ترجمه هم متوجه نمیشم چجوری درستش کنم
لطفا راهنمایی کنید
VT-x رو باید روی پردازنده فعال کنید. نحوه فعال کردن رو بسته به مدل سخت افزارتون سرچ کنید
سلام
ممنون از آموزش کاملتون
هیچ نکته ای جا نیافتاده بود
تنها مشکل من این بود که وقتی آی پی رو تغییر هم دادم لیست SDK Tools و SDK Platforms چیزی بهشون اضافه نشد با بستن و باز کردن تنظیمات. حتی با بستتن و باز کردن Android Studio هم تغییری نکرد. که البته فایل هایی که لازم بود رو قرار داده بودین توی سایت.
با تشکر.
سلام دوباره ارور کاملش اینه can not find the path اگه ایدی تلگرامتون هم بدید که خیلی راحت تر بشه ازتون سوال کرد ممنون میشم اونطوری من فهمیدم میگه مسیر درست نیست ولی در صورتی که درسته
شاید در مسیر دهی SDK فضای خالی وجود داره (کاش اسکرین شات میدادین!)
سلام خسته نباشی من نصب کردم ولی یه مشکلی هست میگه gradle is failed میرم مسیرم gradle بهش دستی نشون میدم بعد میگه sync نمیشه
اسکرین شات بدید
با سلام. ببخشید غرض از مزاحمت من برای اولین دفعه اندروید نصب کرده ام ارور (۱۳ ۲۷) میده هرکاری میکنم درست نمیشه و من اشتباهی موقع نصب بجای گزینه custom گزینه standard رو انتخاب کردم که حتی حذف کردم و نصب کردم درست نشده. لطفا کمک کنید
ارور کامل رو ذکر کنید لطفا
سلام ببخشید اگر اندروید استودیو ای که حجمش ۱٫۹گیگابایته دانلود کنم دیگه نیازی به نصب sdkو بقیه چیزا نیست؟
آموزش رو مطالعه کنید کامل توضیح داده شده که چه مواردی نصب میشه و چه مواردی لازمه خودتون نصب کنید
سلام
من build-tools_r26.0.1-windows.zip (Build-Tools 26.0.1) رو دانلود کردم ، اکسترکت که کردم مینویسه android 8.0.0
ولی برای اندروید ۷ پوشه ای به نام ۲۵٫۰٫۳ وجود داره،
تغییر نام هم میدم تو برنامه خطا میده.
چطوری از این نسخه جدید استفاده کنم؟
نیازی به تغییر نام فولدر نیست. فولدر اکسترکت شده با همون نامی که هست رو بدون تغییر به مسیر مربوطه منتقل کنید
تو قسمتbuild.gradle برای خروجی روبروی buildToolsVersion چی بنویسم ؟
( مثلا ۲۵٫۰٫۳ را برای انروید ۷ مینویسیم)
باید حتما عدد باشه (android-8.0.0) رو قبول نمیکنه.
همچنین برای compileSdkVersion چی بنویسم؟
نام فولدر با ورژنی که داخل گریدل هست الزاما یکسان نیست. فولدر میتونه هر نامی داشته باشه اما داخل گریدل باید دقیقا عدد مربوط به اون نسخه وارد بشه. مثلا همون ۲۵٫۰٫۳ که فرمودید
همین آموزش رو با دقت مطالعه کنید موارد کامل توضیح داده شده
سلام،وقت بخیر.
من اندروید استودیو ورژن۱٫۱٫۰ رو نصب کردم .وقتی وارد SDK Manager میشم ،آی پی رو عوض میکنم ولی هیچ پکیج دیگه ای غیر از همون قبلی ها لود نمیشه،همه این ها رو نیاز ندارم ولی حتی گزینه Android support Library رو هم ندارم.ممنون میشم راهنمایی کنید.
نسخه اندروید استودیو شما قدیمیه. نسخه جدید رو دانلود کنید
سلام و خسته نباشید
در لینکی که از سایت oracle برای دانلود jdk گذاشته اید
آخرین نسخه jdk-9 است ؟ دلیلی دارد که آن را معرفی نکردید؟
خیر دلیل خاصی نداره. مایل بودید میتونید نسخه جدید رو تست کنید
this template did not produce a java class or an interface
سلام من با این ارور موقع تولید کلاس جدید مواجهم. باید چکار کنم؟
یه بار باز و بسته کنید اندروید استودیو رو. اگه اوکی نشد یه rebuild بکنید پروژه رو
سلام استاد عزیز
من میخوام کلاس جدید بسازم
این ارور رو میده
Unable to parse template “Class”
Error message: This template did not produce a Java class or an interface
همچنین این ارور ها
Entry fileTemplates//code/Google Test Fixture SetUp Method.cc.ft not found in C:/Program Files/Android/Android Studio/lib/idea.jar
و سایت های خارجی زیادی رفتم
میگن باید اندروید استدیو رو دوباره نصب کنی
من خودم حس میکنم این یه سری فایل ها رو نداره که بخونه
شما میگید چیکار کنم>؟
من برخورد نکردم با این ارور. اگه سرچ کردید و چند جا گفتن باید مجدد نصب بشه احتمالا راه درست همونه
شما که برای حل مشکل پارتلی اینستالد چیزی نگفتید اینجا… 🙁
چند کامنتای قبل رو بخونید
سلام
من دو هفته پیش همه اینا رو انجام دادم ولی حالا برا آ پی آی ۲۶ ام توی اس دی کی منیجر نوشته پارتلی اینستالد
آیا آپدیت جدیدی اومده؟
این باعث شده تمم رو نخونه. می گه اس دی کی مورد نظر ناقصه.
چه کنم؟
partially installed به این معنی هست که تمام ابزار مربوط به اون API رو نصب نشده. نیازی هم نیست همه ابزار رو نصب کنیم. همون platform کافی هست. این مشکلی که فرمودید نباید ارتباطی به این مسئله داشته باشه.
آپلودش کردم…
https://ibb.co/bABQtk
همه اس دی کی های من پارتلی اینستالد هست و فقط API 25 اینستالد شده. آیا این اسکرین شات به این مربوط می شه؟
اگر نه مشکل پس چی هست؟
خط اول رو اگه ترجمه کنید علت واضحه.
is too old. ینی اون API نسخه قدیمیشو نصب دارید
سلام
پیشاپیش تشکر میکنم از همه ی توضیحات و مطالب شما
در خصوص محل نصب آفلاین API ها خواستم بپرسم که وقتی تو پوشه ی زیر :
C:\Users\Abbas\AppData\Local\Android\sdk
میرم پوشه ی platforms و پوشه ی sources هر دو دارای api های مختلف هستند شما گفتید فقط platforms رو کپی کنم نگه دارم واسه استفاده ی بعدی این بعدا مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ نیازی نیست sources رو هم نگه دارم ؟
موارد مربوط به sources الزامی نیست و مشکلی ایجاد نمیکنه.
سلام مجدد
الان من ویندوز عوض کردم الان اندروید استدیو رو از دوباره نصب کردم ولی api های پوشه ی platform رو گذاشتم ولی وقتی میرم تو برنامه دوباره دانلود میکنه
چکارش کنم ؟
ممنون
دقیقا چی رو دانلود میکنه؟ اسکرین شات بدید
نتونستم اسکرین شات بگیرم همه رو دانلود کرد از دوباره یکی یکی api هارو دانلود میکنه دوباره اکسترکت میکنه مثلا api 15 رو به صورت پارت یک دانلود میکنه اکسترکت میکنه دوباره قسمت دو شو دانلود میکنه باز اکسترکت میکنه بعد میره api بعدی به همین صورت .
من کلا زیاد مجبور میشم ویندوز عوض کنم یا رو کامپیوتر های مختلف نصب کنم الان به نظر شما با این حال راهی واسه نصب افلاینشون دارم ؟ ممکنه پوشه ی سورس و پلتفورم رو دوتاشونو رو کپی کنم درست بشه ؟
آقا درست شد رو یه کامپیوتر دیگه تست کردم هر دو پوشه سورس و پلتفورم رو گذاشتم کار کرد به عنوان نصب شده شناختشون
پوشه سورس الزامی نیست. این که میزنه partially installed به این معنی نیست که مشکلی هست. فقط اعلام میکنه همه موارد نصب نشده
سلام
بنده نرم افزار Sdk یا همون جاوا رو نصب کردم و از نصبش هم مطمئن هستم چون با اموزش های شما Commend Pormet با امتحان کردم
ولی در زمان نصب اندروید استودیو هیچ نوع sdk نیست
SDK همون جاوا نیست (JDK)
سلام
واسه نصب virtual device،سیستم ایمیج های همه api ها باید نصب شه یا ن فقط سیستم ایمیج اخرین نسخه api و مینیمم api?چون موقع نصب به من میگه باید سیستم ایمیج نصب کنی
اگه متن آموزش رو با دقت بخونید گفته شده سیستم ایمیج (ها)یی رو نصب کنید که قصد دارید روش تست انجام بدید و ارتباطی به مینیمم و آخرین نسخه نداره
سلام. من در کامپایل کردن این ارور را دریافت می کنم. مشکل چیه؟
Error running Unnamed: No junit.jar
برای کتابخانه junit هستش. داخل build.gradle خط مربوط به این کتابخونه رو کلا حذف و مجدد پروژه رو Sync کنید باید درست بشه
سلام. درست شد ولی الان ارور
Unable to locate adb
را میده.
سرچ کنید
سلام
با سپاس از سایت خوبتون من همه چیز را درست انجام دادم و api 26 رو هم از تو سایت شما دانلود کردم و نصب کردم اما برای امولاتور virtual رو نمیتونم با اوراکل بالا بیارم دو روز هم گیر کردم آخر نشد که از جینموشن استفاده کنم می خوام با avd بیارمش بالا که system image ازم می خواد هر چی هم می گردم این سیستم ایمیج گیرم نمیاد دانلود کنم شما هم نگذاشتین خواهش می کنم راهنمایی کنید من پروژه رو هم کلی جلو بردم ولی فقط می تونم رو گوشیم تست کنم برام مهمه
یه مشکل دیگه هم اینه که sdk updates فقط از روی offline repo انجام می شه و نمی تونم از روی سایت حتی با فیلتر شکن انجام بدم و پیام White spaces are required between publicId and systemId اینو هم اگه می شه راهنمایی کنید
متاسفانه برخورد نکردم با این مشکل
به دلیل سنگین بودن شبیه ساز AVD و همچنین حجم بالای سیستم ایمیج ها، روی سایت قرار نمیگیره فایلها. ببینید در نصب ویرچوال باکس چه اروری میگیرید. سرچ کنید تا راه حل رو متوجه بشید. اگه نشد اینجا مطرح کنید راهنمایی بشه
با سلام و احترام
آقا دست مریزاد
عالی بود
کاملترین آموزش نصب اندروید استدیو در کل نت
واقعا ممنون
اقا یه دنیا تشکر
خیلی کمکم کردی
خدا خیرت بده
ممنونم
سلام دادا چرا اندرویدsdkمن نصب نمیشه نه تو بخش نصب گزینه اندروید
sdkرو داشت نه وقتی برنامه رو باز میکنی چکار کنم sdkدانلود شه
نکنه نسخه IDE رو نصب کردین؟
نمیدونم دادا والا از همین ادرسی که گذاشته بودی دان کردم
اسم فایل زیپی که دانلود کردم اینه
google.android.studio.v2.3.3.build.162.4069837.x64.www.download.ir.rar
دادا وقتی نصبش کردم تیک اس دی کی نخورده بود خورده هم نمیشد موقع باز کردن برنامه هم اصلا قسمت اس دی کی منیجرش خالی بود
تو تنضیمات هم قسمت اس دی کی منیجرش هیچی نداشت
نمیشه sdkرو جداگانه دانلود کنم
فایل بالا رو کجای سایت ما دیدی بزرگوار؟ مربوط به یه سایت دیگس!
سلام ببخشید من ویندوز۳۲ بیتی دارم اندروید استدیو رو نصب کردم حالا باید sdk کدوشو دانلود کنم؟
چقدر تاکید شده قبل سوال، مطلب پرسش های رایج رو مطالعه بفرمایید
سلام من نصب مردم برنامه رو برای گریدل تو برنامه وی پی ان وارد شدم و دارم اس دی کی رو اپدیت میکنم تو قسمت دانلود مونده انزیپاینگ مونده ؟؟ چیکار کنم ؟؟؟
انزیپاینگ؟
سلام من اندروید استودیو و جنی موشن رو نصب کردم رو سیستمم که asus با رم ۴ و corei5 هستش ولی هنگام کار کردن با برنامه سرعت به شدت میاد پایین مخصوصا زمانی که بخوام شبیه سازیش کنم تا چندین دقیقه طول میکشه و بعدش هم سرعت کمتر هم میشه ایا کانفیگ سیستمم پایینه؟ یا مشکلی هست؟ چطور میشه برنامه رو روانتر کرد؟
خیر مشکل از کانفیگ نیست. دلایل مختلف میتونه باشه ولی احتمالا سیستم عاملتون مشکل داره و سنگین هست.
سلام ممنون از آموزش خوبی که تهیه کردید
من مراحل نصب رو کامل کردم اما وقتی یه پروژه جدید می سازم توی کنسول این ارور رو می ده:
Error retrieving parent for item: No resource found that matches the given name ‘Theme.AppCompat.Light.DarkActionBar’.
Android Support Repository رو نصب کردین؟